Followers

Thursday 21 February 2013

Nurul Izzah Kena 'Ludah' Sebab Buat Ceramah Politik Di UM ??!!


Nurul Izzah Berceramah Dalam UM Atas Tiket Apa?


Anak dengan bapak sama je, kerjanya nak merosakkan pemikiran anak muda. Ni apa pasal Nurul Izzah ni masuk dalam UM. Dah laa masuk dalam UM buat lagi ceramah politik atas tiket Seminar yang bertajuk "POLITIK DAN PILIHAN RAYA MENJELANG PRU KE-13".

Dengar citer seminar ni tak diluluskan oleh JPM dengan Kementerian Pengajian Tinggi. Tapi oleh sebab taksub dengan haluan politiknya, Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya iaitu Prof Dato Dr Mohammad Redzuan Othman tetap memastikan seminar ini. Aku harap KPT boleh ambil tindakkan ke atas makhluk halus ni.

Beliau dilaporkan dengan bangganya membuat kenyataan sebelum ucapan Nurul Izzah.., "Saya diminta untuk membatalkan seminar ini oleh Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Pengajian Tinggi ,tapi saya tetap bertegas untuk melaksanakannya. Saya kata siapa anda untuk mengarah saya?"

"Bagi saya mahasiswa sudah matang dan kalau saya seorang 'bapa' dan sering menghalang anak-anak untuk melakukan itu dan ini maka mereka akan jadi bodoh ! Saya hanya memantau dan takkan menghalang. Satu lagi takkan saya nak buat pertandingan Boria pula? Kita sudah hampir nak PRU. Pendidikan dan kefahaman politik itu penting.." katanya.

Uruk sangat berharap orang seperti ni tak wujud dalam muka bumi. Amanah yang dipikul tidak dilaksanakan dengan betul. Malah kerana ketaksuban dalam sesebuah parti politik membuatkan dia memilih cara salah untuk menegakkan "kononnya" sebuah keaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAdilan. Puiiihhh!!!


UrukHai.

No comments:

Post a Comment