Followers

Saturday 2 February 2013

Tudia PANAS Weeiihh !!


Gambar Hiasan

Kadang-kadang kita hairan bagaimana seorang pemimpin yang dulunya pernah menuduh seorang pemimpin lain sebagai Al-Juburi boleh pula duduk bersama dan berjuang bersama.Malah jika melihat kepada bermulanya istilah Al-Juburi itu jelas sekali kedua-duanya bukanlah seteru yang baik.Itu belum masuk bab Karpal Singh lagi..


Masing-masing berhujah dan mempertahankan diri masing-masing.Namun itulah politik , dulu musuh kini sahabat dan jawapan mudahnya kerana kuasa dan dendam segalanya dihalalkan.

Pasti semua sudah sedia maklum tentang kes liwat yang melibatkan Anwar dengan pihak-pihak terlibat.Kecoh seluruh negara malah bukan setakat kecoh dilaman-laman media ianya turut menyaksikan sebahagian juak-juak yang berjaya dipesongkan oleh Anwar untuk turun ke jalan raya bahkan berhimpun atas nama keadilan bagi menuntut pembebasan Anwar.

Macam biasa segala perancangan diatur dan disusun bagi memastikan Anwar dibebaskan sampaikan ada bom tetapi mujurlah ianya tidak menjadi kalau tidak sudah tentu UMNO dan kerajaan akan dipersalahkan.

Walaupun pelbagai pihak menantikan keputusan kes liwat Anwar dengan penuh minat tetapi keputusan beliau dibebaskan diterima dengan baik oleh semua jentera UMNO dan Barisan Nasional.Itu keputusan mahkamah maka kita sebagai rakyat menerimanya walaupun pembebasan itu adalah kerana teknikal.

Tetapi lain pula dengan juak-juak Pakatan Haprak terutamanya PAS kerana kegembiraan dengan pembebasan ini telah menyebabkan mereka lupa kenyataan dan hakikat sebenar.

Juak-juak dan pemimpin PAS sekali lagi membutakan mata serta hati menerima keputusan Anwar dibebaskan tanpa mengambil kira ianya adalah kerana masalah teknikal dan bukannya keputusan menyanggah atau menyebut perlakuan liwat itu tidak berlaku.

Mengapa semua itu berlaku ? kerana mereka (PAS) pernah melakukan perkara yang sama dalam kes melibatkan Mat Sabu yang kini diangkat sebagai Timbalan Presiden parti.

Pasti ramai yang masih ingat tentang kejadian tangkapan khalwat Mat Sabu di bilik 121 bersama isteri orang di Hotel Perdana.Percaya atau tidak tangkapan itu dilakukan oleh Pegawai Pencegah Maksiat dan anggota Polis yang sememangnya menyerbu bilik yang dimaksudkan.

Berikut adalah kronologi kejadian tangkapan Mat Sabu dan Normah ,

Penangkapan Mat Sabu dan pasangannya Norma Abdul Halim menjadi maklumat semasa yang ingin diketahui oleh pelbagai lapisan masyarakat. Masing-masing membuat pelbagai andaian terhadap penangkapan itu, ada yang positif dan tidak kurangnya juga yang negatif berhubung dengan kes ini. Semakin banyak andaian dibuat apabila perbicaraan yang sepatutnya berjalan setiap hari terpaksa ditangguhkan dari semasa ke semasa oleh pihak pendakwa dengan alasan siasatan mereka belum selesai untuk mengumpul fakta-fakta perlu. Berikut disiarkan urutan peristiwa penangkapan Mat Sabu-Norma berdasarkan maklumat bertulis yang ada dalam simpanan pihak pendakwa Mat Sabu...

Ikuti seterusnya  Klik : MMI



UrukHai.

No comments:

Post a Comment