Followers

Saturday 13 April 2013

Taktik Baru Parti DAPigs ??!! # #PG13 #TolakPR #GE13 #PRU13


Anggota veteran DAP Lim Kit Siang meminta semua pemimpin parti itu dan rakan sekutu dalam pakatan pembangkang berhenti mengeluarkan kenyataan yang boleh merosakkan peluang mereka untuk menang pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Kit Siang, calon DAP bagi kerusi Parlimen Gelang Patah berkata demikian ketika pertelingkahan sesama sendiri di antara pemimpin DAP dan PKR Johor semakin memuncak berhubung isu pembahagian kerusi dalam pilihan raya kali ini.

"Saya seru semua di dalam DAP, pemimpin, ahli dan di dalam pakatan supaya hanya fokus kepada satu matlamat dan bermula hari ini berhenti daripada mengeluarkan kenyataan yang boleh digunakan untuk melemahkan matlamat kita ini."

"Kita perlu hentikannya. Jawapan saya sangat jelas, sekarang hentikan semuanya dan fokus kepada musuh utama," katanya kepada pemberita di pejabat kempennya di Taman Ungku Tun Aminah di sini hari ini.

Kenyataan Kit Siang itu merujuk kepada perbalahan antara Pengerusi DAP Johor Dr Boo Cheng Hau dengan pemimpin kanan DAP Johor iaitu bekas anggota Dewan Undangan Negeri (Dun) Senai, Ong Kow Meng.

Perbalahan kedua-dua pemimpin DAP Johor itu berpunca akibat rasa tidak puas hati Ong terhadap keputusan Cheng Hau dalam isu pemilihan calon-calon DAP bagi PRU13 di Johor.

Semalam, Kow Meng pada sidang medianya juga mahukan Pengerusi DAP itu meletak jawatan.

Selain itu baru-baru ini, Cheng Hau bersama-sama timbalannya Norman Fernandez dan Tan Chen Choon turut meletak jawatan di dalam jawatankuasa pemilihan calon kerana tidak berpuas hati terhadap keputusan DAP pusat menghantar beberapa "calon payung terjun" ke Johor.

DAP Johor turut bertelingkah dengan rakan pembangkang mereka, PKR kerana berebutkan beberapa kerusi termasuk kerusi Parlimen Gelang Patah, Dun Johor Jaya dan kerusi Parlimen Segamat.

Fernandez dua hari lepas, menyifatkan penyerahan kerusi tradisi DAP di Segamat kepada PKR untuk ditandingi Pengerusi PKR Johor Datuk Chua Jui Meng sebagai suatu "pengkhianatan."

Kit Siang tidak menafikan parti-parti pembangkang di dalam pakatan berbeza pendapat, tetapi ia bukan hanya berlaku di kalangan pembangkang malah turut berlaku di mana-mana sahaja.

Beliau mahukan semua pemimpin DAP dan pakatan pembangkang melupakan seketika perbalahan sesama sendiri dan menumpukan usaha menghadapi PRU13. - Bernama


UrukHai.

No comments:

Post a Comment