Followers

Tuesday 23 April 2013

Pasti !! Terkini !! PRU13 Anuwar Al Jubury Akan Di 'Kubur'kan ??!! #PG13 #TolakPR #GE13 #PRU13



Keputusan yang dibuat oleh Aljubury Anwar Ibrahim untuk tidak meneruskan hasratnya untuk tidak bertanding di Perak adalah telah dijangkakan. Namun keputusannya itu tidak lah memeranjatkan ramai pihak terutama sekali pengundi dan penyokongnya di Parlimen Permatang Pauh yang telah lama ingin menolak kepimpinan Anwar Ibrahim. 

Diam tak diam rupenya rakyat yang juga pengundi yang layak membuang undi di Permatang Pauh telah lama menahan hati untuk menolak Anwar Ibrahim didalam PRU-13 kali ini kerana sudah tidak percayakan lagi yang pernah dijanjikan oleh Anwar kepada pengundi-pengundi di Permatang Pauh. 

Perkara ini disuarakan sendiri oleh pengundi yang pernah mengundi Anwar Ibrahim di Permatang Pauh pada PRU-12 lalu yang akhirnya menyatakan bahawa Anwar Ibrahim tidak menjalankan tugasnya sebagai Wakil Rakyat Permatang Pauh.

Sebaliknya Anwar Ibrahim yang bijak menyusun kata mempergunakan mereka yang taksub semata-mata untuk memenuhi kehendaknya untuk menjadi Perdan Menteri sekiranya PR menang didalam PRU-13 kali ini. 

"jika bercakap bab agama , Anwar memang terbaik orangnya... tapi .. dirinya sendiri tidak mengutamakan soal agama didalam politik harianya. Di Permatang Pauh kini setiap kali masuk waktu solat , Azan sudah tidak boleh dilaungkan seperti biasa.Tak ubah seperti di Singapura" kata seorang pengundi yang pernah menjadi menyokong perjuangan Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim hanya pandai menabur janji kepada mereka-mereka yang menjadi pengundinya di Permatang Pauh, tetapi apalah ertinya seorang pemimpin yang dipilih rakyat menerusi sistem demokrasi dan hak rakyat untuk bersuara, jika ketika memerlukan bantuanya Anwar hilang entah kemana. 

Memang wajarlah sekiranya PRU-13 kali ini bakal menyaksikan bahawa Anwar Ibrahim akan digulingkan oleh pengundinya sendiri di Permatang Pauh.Pada hati dan jiwa rakyat Permatang Pauh, kini sudah tiada lagi kepercayaan terhadap Anwar Ibrahim untuk terus menjadi pemimpin kepada mereka rakyat Malaysia yang terasa terhina di Bumi Permatang Pauh yang selama hari ini memberikan sokongan kepada diri Anwar Ibrahim.




UrukHai.

1 comment:

  1. Siapa yang handal sangat di Pulau Pinang nak tolong sama tanggung DOSA Anwar... ??? Biarkan dia terus berlakun, kami akan sokong BN.

    Kebanyakan rakan-rakan disini sudah meluat dengan perangai Anwar yang tidak reti jaga maruah, baik maruah diri dia, baik maruah bangsa, agama dan negara.

    ReplyDelete