Followers

Sunday, 14 April 2013

Apabila Pencacai PAS Bersuara Tentang Isu [Video] STOPA !! #PG13 #TolakPR #GE13 #PRU13


MUDAH betul jadi orang PAS, macam mana kukuh bukti pun, pemimpin lain parti Islam itu akan silih berganti mempertahankan  pemimpin yang kena.  Konon ini fitnahlah, nak dekat pilihanrayalah, bukan dialah dan sebagainya.  Peliknya tu, yang kena tak pula bagi pengakuan terlibat atau tidak.  Macai yang keliling ini saja sibuk menafikan, permainan jenis apa pulak ni?

Bila tidak ada video, dia mintak video.  Bila sudah ada video, dia mintak yang jelas, kabur tak mau.  Bila ada video yang gambar jelas, dia mintak suara pulak.  Bila gambar dah jelas, suara pun ada, DIA KATA ITU BUKAN PEMIMPIN TERSEBUT!!!  Bak kata pepatah orang putih “sound like me, looks like me but not me”. PONNDDEEKKLAH !!

Senang cakap, ada sajalah alasan kenapa tak nak mengakui penglibatan pemimpin PAS dalam hal-hal macam ini.  Tapi jangan pemimpin UMNO, takdak bukti, takdak suara hanya air liur, dah berbuih mulut orang PAS merata menyampaikan.

Contohnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib sendiri pada satu ketika dulu, lebih tepat lagi sewaktu menjadi Menteri Pertahanan.  Konon pernah ditangkap berkhalwat dengan seorang artis popular pada waktu itu di Port Dickson.  Tapi sebab yang terlibat ini Najib, maka adalah campur tangan Menteri Besar, pegawai agama, Jabatan agama dan akhirnya kes itu tutup macam itu saja – kata mereka.

Semua ini tidak ada bukti, tidak ada saksi, jauh lagi video dan audio, tapi melopong juga orang-orang PAS mendengarnya. Diulang-ulanglah benda itu berulang kali sampai melekat dalam kepala orang.  Penulis masih ingat pada waktu itu, jangan nama Najib keluar, nama artis wanita tadi mesti ada.  Ketahap macam itu permainan mereka, walaupun tidak ada bukti apa pun, hanya cerita mulut ke mulut.  Terlupalah dia tu selagi fitnah itu dipanjang-panjangkan, selama itulah orang yang kena tuduh dapat pahala.

Dan banyak lagi kes seumpama itu, tapi hairan, mereka tak sibuk pulak minta bukti.

Yang ini, video, audio, gambar jelas tahap ‘crystal clear’, terang, masih nak nafikan?  Senang betul hidup, dan semua ini berlaku semasa puak-puak ini belum lagi menjadi kerajaan.  Kalau dah jadi kerajaan gamaknya, digunakan polis, mahkamah dan segala bagai untuk tutup kes.

Ini cara PAS dan kelompoknya melindungi ‘kawanan’ mereka.  Anjing dah sama anjing tapi dalam kes ini, seekor anjing sudah kena, anjing lain buat sibuk melaung tengah malam untuk kalihkan perhatian, ibarat kata macam itu.

Dan ini hanya berlaku kepada pemimpin yang mereka suka saja, kalau yang tak suka, tak menyempat-nyempat nak pecat, dalam banyak kes, tidak langsung diberi peluang untuk membela diri pun,

Ulang sekali lagi, semua ini sebelum puak ini jadi kerajaan !!


UrukHai.

8 comments:

  1. Diharap Pas akan siasat perkara ini dgn adil dan sebaiknya. Dari segi sokongan InsyaAllah sokongan kami tidak akan berubah. Tidak adil utk kita berubah jika hanyalah kerana kesilapan seorang individu. Jika video itu satu fitnah, maka sy berdoa agar Allah melaknat dan membalas si pengfitnah.
    Namun jika video itu benar adalah mustafa, maka mustafa wajib disingkirkan dan Pas wajar utk berterima kasih kpd pihak yg merancang/merakam sebab sekurang-kurangnya kita telah dapat tahu duri dalam daging yg ada dlm Pas. Jika telah dibuktikan kesahihan oleh mahkamah, tapi jika Pas tidak mengambil sebarang tindakan, maka Pas akan hilang undi drpd sy. Cuma diharapkan, akan datang sebaiknya selain dirakam, dapatlah ditangkap khalwat terus dan ruang hujah akan terus tertutup.
    Ini kerana terdapat hujah dari sudut kesahihan. Antara yg sy dgr, ada 1 youtube yg menunjukkan teknologi membuat topeng muka iras manusia. Youtube itu menunjukkan b/m individu2 tdk dpt membezakan antara muka yg ori dan topeng trsebut tetapi anjing boleh mengesannya menerusi bau. Topeng itu dipasang dari kepala hingga sebahagian badan. Masalahnya sy tak dpt cari youtube tu. Klu sesiapa ada mintak diberi link.
    Jadi pndapat sy penangkapan terus beserta rakaman jika ada, adalah yg terbaik. Dgn penangkapan terus, video tersebut hanya akan dijadikan rujukan mahkamah tanpa perlu mengaibkan dgn cara menyebarkannya di internet. Dunia ini milik Allah, klu kita mengaibkan org, Allah akan membalas mungkin dgn aib yg lebih teruk kita tidak tahu.
    Sekiranya sumpah mubahalah perlu utk menyakinkan orang awam, maka bersumpahlah. Wbp sumpah shj bagi saya tidak mencukupi, proses undang2 dan penghakiman juga perlu ada. Pas tidak rugi jika membuang mustafa ali jika benar dan sahih dia bersalah. Ini kerana dizaman Rasulullah, sahabat baginda sendiri pernah dihukum kerana berzina. Sy tidak menuduh mustafa, tetapi ianya tidak mustahil kerana selagi namanya manusia, kita semua tidak terlepas godaan nafsu syaitan.
    Salam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oit! masalahnya Pas tak berani nak siasat sebab video tu memang sah2 si Setopa pelakon tua perut boroi dan berambut putih tu! Nak pecat?? kekekekeke alamat rakyat Malaysia akan kutuk Pas sebab ada pemimpinnya gila sex berzina di hotel! Rakyat dan ahli2 Pas akan menjauhi parti yg konon Islam sangat! Jadi utk menyelamatkan maruah parti terpaksa le tutup mata, tutup telinga dan tutup hati akan onar yg Setopa ni buat!

      Delete
    2. Saudara anon1.14.. Mmg ada teknik yg saudara sebut itu. Biasanya setiap solekan atau pun face cover mask utk wajah yg lain dari diri org sebenar mmg blh dilakukan. Namun, biasanya, mereka melakukan perubahan wajah yg lain dan tidak merupai seseorg yg tertentu. Walau pun wajah blh di buat, namun struktur badan juga memain peranan. Jadi, utk melakukan hanya bahagain wajah mgkn blh, tetapi apabila dlm keadaan berbogel adalah sukar.

      Mcm era fazira di make up jd org tua dlm filem hingga kehujung nyawa, ianya hanya bahagian muka. Kita yg dikata kan celik IT ni, sepatutnya dgn mudah menilai yg ori atau sebaliknya. Bagi aku, 100% ckp ia betul2 mustopa ali. Kenapa?? Jika anda memakai topeng atau make up, melakukan pengerakan adalah terbatas dan tidak boleh telalu renyah kerana akan meyebabkan topeng atau make up itu terdapat defect.

      Lagi 1, utk setiap topeng, mold yg perlu adalah mesti sama dgn struktur wajah org itu sendiri. Misal jika seseorg itu muka nya kecil, maka topeng itu juga kecil. Maka ia tidak boleh di pakai oleh org lain. kalo pun dipakai, akan nampak ketara perbezaanya.

      Sbb itu, biasanya topeng menukar wajah utk filem2 tidak akan mengikut wajah org yg sangat kita kenali. Biasanya mereka melakukan wajah yg blom pernah kita lihat atau hanya sekadar seakan2 wajah org yg kita kenali. Misal wajah abraham lincon..kita sendiri tidak pasti sebetulnya wajah sebenar. Kita hanya melihat gambar sahaja. Jadi utk topeng 'seakan2' dia blh di lakukan. Pun begitu utk mendapat 100% wajah sebenar seseorg itu adalah mustahil. Ini kerana, hanya ALLAH yg dpt melakukannya..

      Delete
    3. Nak buat mcm mana klu rakyat tak nak sokong Pas... Bukan kuasa kita yg menentukan result Pru pun. Kuasa Allah. Cuma mesej dia disini, pada zaman Rasulullah, sahabat baginda iaitu Maiz bin Malik dikenakan Hudud oleh Rasulullah kerana berzina dimana Maiz sendiri mengaku w/p Rasulullah sendiri menasihati beliau agar menarik pengakuannya kerana tiada saksi. Namun sahabat itu tetap mengaku kerana bimbangkan hukuman akhirat yg lebih maha dahsyat. Lalu baginda hukum juga akhirnya.
      Jadi disini adakah kita boleh salahkan Rasulullah apabila sahabat baginda sendiri pun melakukna zina? Sudah tentu tidak boleh bukan? Begitu jugalah dgn Pas, adakah seluruh org2 Pas yg bersalah apabila mustafa ali berzina? Tidak bukan?
      Tapi Pas bersalah sekiranya tidak menyingkir mustafa jika benar dan sahih mustafa telah disabit hukuman oleh mahkamah.

      Delete
  2. Saudara anon1.47. Thanks for your explanation. Salam..

    ReplyDelete
  3. Layan gak video ni
    Sekali sekala nengok org 'tua alim' main syok gak
    Boleh le kita yg jahil ni belajar sesuatu dari dia org
    Cara henjut
    Cara goyang
    Cara mengayat
    Cara bagi habuan
    Cara betul memakai spender, kena duduk baru le sarungkan spender tuh!
    Selama ni aku pakai sambil berdiri!

    ReplyDelete
  4. Kalau ini adalah fitnah, bersumpahlah dengan nama Allah. Kalau tidak sememangnya setiap undi yang kita beri kepadanya adalah haram, sekiranya PAS juga bersubahat dan tidak mahu siasat, maka haram juga mengundi PAS.

    ReplyDelete
  5. topa spenda ambil iktibar dari apa yg terjadi pada aljuburi walaupun segala bukti lengkap kesalahannya dapat dibuktikan pencacai2 taksub aljub tetap tak mahu terima kebenaran maka tpoa spenda tengok ini satu peluang untuk menafikan perbuatannya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...