Followers

Tuesday 9 April 2013

MIC Kedah "Di Hina" Oleh PAS Kedah ??!! #SaveKedah #TolakPR #GE13 #PRU13


Tindakan kerajaan PAS Kedah menyerahkan cek bernilai RM229,000 yang telah tamat tempoh untuk tujuan memberi peruntukan kepada 58 sekolah Tamil sebagai menghina kaum itu.

Ketua Pemuda MIC, T Mohan berkata, kerajaan negeri seolah-olah cuba untuk menipu rakyat melalui tindakan yang kononnya tidak disengajakan.

Cek tersebut yang tamat tempoh pada 31 Mac 2013 diserahkan oleh Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak pada 2 April baru-baru ini.

"Memalukan dan menghina masyarakat India lagi kalau betul-betul nak buat (bagi) buatlah betul-betul, bagilah sebelum check itu tamat tarikh, bagi yang sudah tidak boleh guna, apa ini.

"Seolah-olahnya mereka nak tipu masyarakat India katakan nak bagi pun tapi check tidak boleh guna," katanya ketika dihubungi.

Wakil Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) menyedari perkara berkenaan apabila cek tersebut telah ditolak oleh pihak bank, justeru khuatir sekiranya cek tersebut hanya bertujuan untuk mendapatkan sokongan rakyat India menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

T Mohan selain itu menggambarkan tindakan PAS sebagai tidak jujur terhadap rakyat minoriti di negeri itu sehingga sanggup menggunakan cek yang sudah tamat tempoh untuk menyalurkan peruntukan sektor pendidikan kaum India.

Sehubungan dengan itu beliau merumuskan tindakan ini hanya akan mengundang kemarahan kaum India yang seolah-olah ditindas oleh kerajaan negeri di Kedah.

"Tidak jujur, lagi pulak cek itu tidak boleh diguna menunjukkan pengurusan Pakatan memang teruk," ujarnya.

Exco Kerajaan Negeri S. Manikumar dalam pada itu memohon maaf dan menyifatkan perkara itu sebagai 'kesilapan teknikal'.

"Bagaimanapun, kami telah meminta PIBG sekolah untuk tukar dengan cek baru dari pejabat kewangan negeri," katanya.

UrukHai.

No comments:

Post a Comment