Followers

Monday, 15 April 2013

Masih Menyalahkan UMNO Isu Video Seks STOPA ??!! #Spendastopa


Gambar diatas cuma lakaran grafik satu imaginasi dari dua keping gambar yang berbeza.

Baik Datuk Mustapha Ali maupun Datuk Seri Haji Hadi Awang tidak perlukan merasa sensitif kalau ada orang yang melakar macam-macam sejak muncul isu video lelaki yang didakwa Setiausaha Agung PAS.

Dalam pada itu ada juga kaki otak kuning yang asyik buai khayalan.

Ini termasuk berkhayal meletakan diri mereka di tempat lelaki bersama minah gedik yang sempoi itu di dalam skesta klip video yang tengah top di carta sekarang.

Siapa tahu mungkin pelakon video China Doll boleh jatuh cemburu melihat klip videonya sudah merosot sikit di carta.

Ada juga yang gatal dok membandingkan pelakon utama mana yang lebih hebat dan pancit segera.

Apapun rasanya Datuk Mustapha boleh terus tenang-tenang goyang kaki dan tidak perlu gundah gulana nak melayan ragam dunia yang tengah syok bercakap dan bercerita tentang video itu.

Yang penting dalam hidup Datuk sekarang PAS tidak mungkin sekali-kali akan usik dan selongkar kes video ini.

Memang dah agak...siapa yang mahu melondehkan Setiausaha Agung partinya sendiri.Berat risikonya.

Apa lagi dalam suasana yang dekat sangat dengan pilihanraya umum ke 13.

Politik memungkinkan segalanya.Tak gitu Datuk.

Ini sudah terjamin.Reaksi kalangan pimpinan utama parti nampaknya cukup tegas termasuk Tok Guru Presiden.Segalanya fitnah belaka.

Kita juga dengar Datuk Husam Musa sendiri kata tak payah siasat.

Terbaru Setiausaha Majlis Syura Ulama Datuk Nik Muhammad Zawawi Salleh dilaporkan berkata penyebaran rakaman video secara meluas di alam maya itu tidak perlu diendahkan.

"Tidak...tidak...tidak...Majlis Syura tidak akan panggil (untuk beri penjelasan)," katanya dipetik sebuah portal berita.

Tegas Nik Zawawi, kaedah siaran rakaman video seks di laman blog untuk mengaibkan pemimpin bercanggah dengan syarak.

"Cara ia disiarkan adalah cara yang bercanggah dengan syarak dan seharusnya tidak dipercayai kerana tidak tahu hujung pangkalnya.

"...dan pada zaman sains dan teknologi ini, macam-macam boleh dibuat dan dilakukan," katanya.

Memang seronok kan Datuk…siasat tidak apa tidak, main pukul borong cakap begitu.

Ini macam cerita seorang yang dituduh mencuri. Tanpa soal siasat polis terus bebaskan dia dan kata itu semua fitnah.

Jadi tidak perlulah sesiapa nak buang masa cuba-cuba desak PAS itu ini.

Jangan tak tahu PAS ada undang-undang sendiri.Ada yang boleh dijadikan kebal sekebalnya dan ada yang boleh disembelih hidup-hidup begitu saja tanpa soal jawab.

Kalau nak tahu lebih-lebih kenalah ajak Nasharudin Mat Isa dan Datuk Dr Hasan Ali bersembang panjang.

Ada yang boleh cop sembahyang tidak dapat pahala dan ada yang sekelip mata boleh jatuh kafir tak tentu pasal.

Jangan ada rasa marah pada PAS kerana itu sudah jadi sifatnya dulu,kini dan selamanya.Lagipun martabat keislaman orang-orang PAS cukup tinggi berbanding dengan umat Islam lain di atas muka bumi ini.

Kalau tidak mana mungkin laluan ke syurga sudah ‘difatwakan’ terbentang luas bagi mereka yang pangkah parti bulan.

Datuk Mustapha patut merasa syukur cukup beruntung berada dalam lingkungan mereka yang kuat nak menjaga kesucian maruah diri dan parti.

Ada juga cerita yang kata sesetengah pihak dalam PAS kini tengah mengelegak geram hendak tahu kebenaran kes video itu.Benar ke tak benar lelaki dalm video itu Datuk Mustapha.

Tapi mengenali struktur parti itu yang boleh terus diam bila Tok Guru berdehem...maka suara-suara itu pasti akan tenggelam begitu sahaja di angin lalu.

Lagipun bukankah PAS selama ini sudah ada sejarah dalam bab ini.

Mat Sabu yang level Timbalan Presiden tetap steady control macho sekalipun suara gatal dalam rakaman telefon yang dikaitkan dengannya bersama isteri orang,Normah masih segar dalam youtube.

Satu dunia melihat bagaimana PAS bagi perlindungan totok menerusi ‘fatwa’ video itu besi dan tidak boleh jadi bahan bukti kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes video China Doll.

Jadi apa nak hairan suami Datuk Seri Wan Azizah itu boleh terus bersiul ke sana ke mari tanpa segan silu.

Kalau ada rasa kekok di hati Datuk boleh minta pedoman dan nasihat dari Anwar tentang bagaimana hendak control penampilan dalam situasi krisis.

Bab video itu anggaplah ia tidak jadi kudis walaupun budak-budak muda di serata pelusuk negara sekarang sedang berebut-rebut hendak tengok di internet.

Hukum alam sudah begitu.Siapa yang tidak minat nak tengok satu video yang dikaitkan dengan pembesar sebuah parti Islam.

Juga jangan merasa kecil hati kalau dapat tahu ramai sekali yang mengumpat,cerca dan maki hamum PAS setelah menonton klip video itu.

Kalau tak percaya Datuk boleh selak komen-komen di blog-blog,facebook dan twitter.

Ini belum masuk mereka yang dok bergebang mengutuk di kedai kopi dan restoran mamak.

Malah dengar kata ada yang menyesal habis sokong PAS selama ini.

Itu memang tidak dapat dielakan kerana wajah,watak,lenggok,perbualan dan segala-galanya serias 99.9 % dengan Datuk.Ini adalah fakta.

Siapa yang tidak geram dan merasa diri mereka tertipu.

Kalau Datuk nak tahu ada juga yang hentak meja berbalah dengan kawan-kawan kata mana mungkin video boleh dicipta sampai begitu sekali.

Watak lelaki dan wanita dalam video itu cukup natural sekali.

Ikut cakap mereka kalau gambar boleh direka cipta tetapi video near impossible.

Datuk tentu ingat bagaimana pakar Korea Selatan dan Amerika yang membuat analisa keatas video China Doll memutuskan ia 99.9 peratus tulin.

Kalau tak berani nak check di luar negara..mungkin Datuk boleh minta anak-anak buah di ofis check bab ini dengan mana-mana produser filem atau pakar animation yang mereka kenal untuk dapat kepastian.

Sekurang-kurangnya kalau betul boleh ia dapat jadi penyedap mulut kalau siapa-siapa ajak bertekak.

Lagi yang kurang sedap… ramai juga yang dok bercakap tentang beg hitam yang lelaki dalam video itu gunakan.

Masa kes Anwar dulu orang bercakap tentang jam Omega...kali ini ada yang kata tak kan orang di pejabat PAS dan bos-bos PAS lain tidak kenal beg itu.

Harap-harap orang rumah Datuk tidak pernah nampak beg itu.

Lumrah dunia,ada juga manusia yang dikaitkan dengan barangan peribadi yang kerap dibawanya seperti beg ke pejabat dan sebagainya.

Dalam kes video ini,beg itu telah menjadi salah satu bahan jenaka melihat watak lelaki itu mengeluarkan wang dalam sampul surat dari beg itu diatas katil.

Cukup sempoi tengok stail dia nak bagi duit pada minah itu.

Ini termasuk ada yang persendanya jangan-jangan duit yang dikeluarkan dari sampul surat itu hasil wang kutipan dalam karung di ceramah-ceramah PAS.

Nak buat macam mana Datuk..mulut orang memang susah nak dikawal dalam bab kata mengata ini.

Juga kalau kita putar balik video itu,salah satu yang dengar cerita cukup mencuri perhatian ramai ialah dari cara cakap minah gedik itu.

Ini bab dia kata panik kena berurusan dengan ‘auntie’ yang nak aksesori baju segala macam hingga bateri telefonnya kong.

Rupanya ramai juga yang membuat andaian kalau-kalau ‘auntie’ yang disebutnya itu ialah orang rumah Datuk.

Kalau begitu tentu parah jawabnya.Boleh perang dunia kesepuluh.

Entah lah…kalau Datuk nak tahu kami sendiri sudah survey habis.Ramai kawan-kawan termasuk kalangan wartawan yang kami tanya.

Yang syoknya ada juga yang telefon tanya pendapat kami.

Nampaknya majoriti yang condong rasa lelaki dalam video itu Datuk.

Berat memang berat kalau ramai merasa begitu.

Itu adalah pandangan peribadi masing-masing yang siapa pun tidak boleh sekat.Mereka tengok dan mereka nilai sendiri.

Kalau di pihak kami sendiri...maaf, Datuk awal-awal lagi bila tengok klip video itu keluar di internet kami pun rasa begitu.

Bab fitnah memang dosa besar dan tak wajar siapa main-main apa lagi melibatkan maruh orang yang berkedudukan macam Datuk.

Macam orang-orang lain,kami juga berpandukan akal,lojik dan apa yang jelas seadanya terbentang depan mata dalam video itu.

Apapun Datuk tidak perlu merasa gusar kalau benar lelaki itu bukan Datuk.

Dunia nak kiamat ke atau nak terbalik ke…pokoknya Datuk sudah gerenti selamat dibawah lindungan bulan.




UrukHai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...