Followers

Wednesday, 29 May 2013

Terkini !! BUKTI!!! Mat Sabun Dan Pakatan Hapraknya Mahu Guling Kerajaan Melalui ‘Malaysia Spring’ !!


Mat Sabu telah mengesahkan pembangkang akan turun berdemonstrasi di jalanan bagi menggulingkan kerajaan dengan menggunakan alasan mendesak teraju utama Suruhanjaya Pilihan Raya meletak jawatan.

Timbalan Presiden PAS yang tewas dalam PRU13 mengesahkan, jika desakan tidak ditunaikan, PR akan menganjurkan lebih banyak perhimpunan sehingga kerajaan Datuk Seri Najib Razak turun takhta.

“Jika SPR tidak letak jawatan, kita akan terus mengadakan perhimpunan sehingga kerajaan Najib gugur.”

Ini membuktikan dakwaan perancangan pembangkang untuk menggulingkan kerajaan melalui cara kotor sebenarnya wujud dan menyaksikan tindakan pemimpin PAS sebelum ini untuk bekerjasama dengan pihak berkuasa bagi menyiasat dakwaan menggulingkan kerajaan adalah auta semata-mata.

Mat Sabu turut mengemukakan contoh yang diagung-agungkan nya bahawa rakyat di Mesir dan Tunisia merusuh demi menggulingkan kerajaan sedia ada. Atas alasan demokrasi, puak-puak pembangkang ni seolah-olah nyanyuk dan hilang akal sehingga terdesak dan sanggup menggulung kerajaan melalui cara kotor.

Mat Sabu turut memberi amaran kepada pasukan keselamatan yang bertindak berlandaskan undang-undang untuk tidak mengancam orang awam, sedangkan puak-puak pembangkang amat dikenali sebagai individu yang kerap memprovokasi dan memaki hamun pasukan keselamatan.

Malah mereka juga pihak yang menyebabkan kredibiliti dan maruah pasukan keselamatan diperkotak-katikkan. PR juga sengaja menyalahkan penipuan pilihan raya menyebabkan mereka tidak menjadi kerajaan walaupun menang undi popular pada Pilihan Raya 2013.

PR menang 89 kerusi Parlimen berbanding Barisan Nasional (BN) yang mendapat 133 kerusi daripada 222 kerusi Parlimen. Bagaimanapun, mereka menerima keputusan PRU13 di negeri-negeri yang dimenangi mereka, sebaliknya menolak keputusan PRU13 di kawasan yang mereka tewas.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam perhimpunan #Black505 pada Sabtu di Padang Timur, Petaling Jaya turut menegaskan beliau menolak idea untuk bekerjasama dengan SPR dan menyokong desakan untuk pesuruhjaya SPR meletakkan jawatan serta merta.

Anwar bagaimanapun bersandiwara apabila mengatakan PR tidak akan melakukan demonstrasi untuk menumbangkan kerajaan.




UrukHai.

Saturday, 18 May 2013

5 Tuntutan 'Haram Jadah' LKS Untuk Memperbodohkan Rakyat ??!!


Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam reaksinya kepada tulisan bertajuk "Apa Lagi Kit Siang Mahu" yang disiarkan dalam Utusan Malaysia, telah menyenaraikan 5 perkara yang dikehendakinya dan akan terus menuntutnya selagi tidak direalisasikan.

LIMA PERKARA TUNTUTAN YANG DIMAKSUDKAN OLEH LIM KIT SIANG ADALAH:

1. Tuntutan supaya pilihan raya yang adil. 

2. Malaysia mesti benar-benar mengamalkan demokrasi

3. Penghormatan kepada keluhuran perlembagaan 
dalam konteks perundangan dan hukuman

4. Pendidikan yang setaraf dengan luar negara
.
5. Keamanan negara dan persaingan sihat dalam politik.

Adakah hanya untuk kelima-lima mereka?

Seimbas lalu kelima-lima tuntutan itu menggambarkan seolah-olah Kerajaan Barisan Nasional yang memerintah berdiri tegak melalui ketidak adilan pilihan raya serta tidak mengamalkan demokrasi sebagaimana sepatutnya.

Adakah perkara itu betul atau sebenarnya sekadar propaganda politik pemimpin veteran DAP itu sahaja? Untuk mencari kebenaran pandanglah dengan mata burung jangan melihat dunia seperti katak di bawah tempurung.

Kerajaan Barisan Nasional yang memerintah di peringkat Pusat dan negeri-negeri yang dikuasainya sejak dulu hingga kini mendapat mandat hasil dari pilihan raya kelolaan SPR, yang mana badan rasmi pengendali pilihan raya ini jugalah yang mengiktiraf kemenangan PAS di Kelantan, DAP di Pulau Pinang dan mengesahkan Selangor kekal di bawah pentadbiran DAP, PKR dan PAS.

JAWAPAN PERSOALAN PERTAMA:
Jika benar pilihan raya dilaksanakan tanpa keadilan dan tiada ketelusan serta amalan demokrasi gagal direalisasikan, apa gunanya pakatan pembangkang bermati-matian menyertai proses tersebut sambil sibuk mencanang peningkatan prestasi mereka semasa PRU 12 dan yang terbaru dalam PRU 13 baru-baru ini?

Kerana wujudnya demokrasilah maka penduduk P. Pinang kekal dengan pilihan bersama DAP yang mana kini negeri itu diperintah oleh anak Kit Siang sendiri yakni Lim Guan Eng yang merupakan juga Setiausaha Agung DAP. Atau, adakah Kit Siang mahu menganggap kejayaan DAP di P.Pinang terhasil dari bentuk penipuan pilihan raya dan terkeluar dari lunas demokrasi? Begitu juga di Selangor dan Kelantan.

JAWAPAN PERSOALAN KEDUA:
Layakkah Kit Siang mahu membicarakan soal tuntutan pilihan raya yang adil, sedangkan dalam pemilihan CEC DAP Pusat sendiri wujud kecelaruan yang melucukan apabila berlaku silap mata dan perubahan kedudukan pemenang. Di mana keadilannya bila mana proses pemilihan parti sendiri pun dikuasai sifat rasis yang menebal dan bila dikritik terus saja keputusan berubah-ubah.

Demikian juga dalam hal menghormati keluhuran perlembagaan, tidak timbul soal memilih bulu atau membezakan hukuman. Bukankah sudah terbukti setiap proses perundangan dan hukuman dilaksanakan seadil-adilnya tanpa mengambil kira seseorang itu pemimpin BN atau tidak.

Sebaliknya yang sering mencabar Perlembagaan Negara biasanya sinonim dengan pemimpin pembangkang termasuklah ada yang cuba mengganggu gugat hak keistimewaan Melayu Islam serta agama Islam termasuklah dalam isu kesucian kalimah Allah S.W.T

JAWAPAN PERSOALAN KETIGA:
Bila lagi Kit Siang mendokrin semula DAP supaya menerima hakikat negara ini ada perlembagaan yang menetapkan hak keistimewaan orang Melayu dan agama Islam, yang sepatutnya tidak dicabar termasuklah dalam isu kalimah Allah S.W.T? Kenapa Lim Guan Eng beriya menuntut penggunaan kalimah Allah S.W.T dalam kitab Bible sedangkan termaktub sudah ia hanya untuk orang Islam sahaja?


Dalam hal pendidikan pula, sedari dulu lagi Kerajaan Pusat pimpinan BN serius melaksanakan pelbagai dasar yang menepati kehendak semasa termasuk memperkenalkan PPSMI, tapi disebabkan tekanan politik oleh PR maka ia akhirnya terpaksa dibatalkan.

Begitu juga bila membicarakan perihal keamanan negara dan persaingan sihat dalam politik, bukankah selama ini BN telah terbukti berjaya mengekalkan kemanan dan kedaulatan negara sehingga membantu perkembangan ekonomi masyarakat termasuklah memberi impak positif kepada perniagaan golongan kiasu Cina DAP?

Cuma akhir-akhir ini keamanan negara tergugat disebabkan wujudnya provokasi melampau dan kempen agresif oleh rakan sepakatan DAP dari PKR, siapa lagi kalau bukan si Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang begitu disayangi oleh Kit Siang. Cuba kalau Kit Siang sanggup tampil menasihatkan Anwar supaya berhenti melalak mempertikaikan itu ini, bukankah itu lebih bermakna untuk kesejahteraan hidup rakyat?

PERSOALAN KEEMPAT:
Perihal persaingan politik sihat sepatutnya bukan isu bagi BN kerana kepimpinan dalam BN bersilih ganti, sebaliknya Kit Siang patut bertanya diri sendiri bila lagi nak tukar polisi DAP supaya lebih mesra rakyat dan tidak lagi terkongkong dengan budaya Dinasti Lim?

PERSOALAN KELIMA:
Akhir sekali, pernahkah Kit Siang cermin diri sendiri bila bercakap soal persaingan sihat dalam politik, tak terbayangkah sedari dulu lagi pantang ada cabaran dari pimpinan DAP terhadap Kit Siang dan kroni nepotismenya, pasti riwayat politik musuhnya padam atau tersingkir dari arena kepimpinan DAP. Beranikah Kit Siang menafikannya?



UrukHai.

Khas Buat Anwar Ibrahim -"Tungganglah basikal politik anda yang sudah uzur itu ke hujung dunia".- Tunku Aziz


Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim memberi nasihat ini kepada pemimpin pakatan rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim:

"Tungganglah basikal politik anda yang sudah uzur itu ke hujung dunia".


Beliau berkata demikian ketika menggesa kerajaan menggunakan sepenuhnya undang-undang bagi menyekat penganjuran perhimpunan haram di seluruh negara untuk membantah kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) baru-baru ini.

Kata Tunku Abdul Aziz perhimpunan haram memberi ancaman besar terhadap keselamatan negara dan ketenteraman awam.

"Pembangkang telah lama berhasrat memulakan 'Malaysia Spring' untuk menggulingkan kerajaan Barisan Nasional," katanya.

Bercakap kepada pemberita di sini pada Jumaat, beliau berkata pakatan merancang menimbulkan kekacauan sejak perhimpunan 'Bersih' pada tahun lepas lagi dan kini menukarnya menjadi bantahan di seluruh negara.

Bantahan ini, katanya, dirancang Anwar sebelum tarikh PRU-13 diumumkan pihak berkuasa.

"Semua kegiatan mereka menunjukkan wujudnya konspirasi untuk menggulingkan kerajaan dengan apa jua cara dan segala yang dilakukan Anwar dengan jelas bertujuan untuk mencapai matlamat itu.

"Anwar sepatutnya sudah sedar dan menerima sambutan pengundi terhadap partinya dengan bermaruah, bukan menabur fitnah tentang integriti Suruhanjaya Pilihan Raya dan membuat tuduhan liar serta tidak berasas mengenai berlakunya penyelewengan.

"Masanya sudah tiba untuk anda menunggang basikal politik anda yang sudah usang tu ke hujung dunia dan biarlah kami menjalani kehidupan kami," kata Tunku Abdul Aziz kepada Anwar.

Beliau diiringi bekas setiausaha publisiti DAP Selangor, Tan Tuan Tat. BERNAMA


UrukHai.

Friday, 17 May 2013

Rahsia Anwar Dan SuaraHaram @SUARAM Terbongkar ??!!


Pakatan Pembangkang kini dilihat cuba berselindung disebalik nama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi mengerakkan usaha demonstrasi secara besar-besaran bertujuan bagi menggulingkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat secara sah pada Pilihanraya Umum ke 13 baru-baru ini.

Menurut Pengerusi Barisan NGO Negeri Perak, Mohd Salleh Khan Mohd Jaafar, pembangkang tidak perlu berselindung di sebalik NGO untuk melaksanakan agenda menjatuhkan kerajaan, kerana umum sudah mengetahui bahawa NGO-NGO tersebut adalah terdiri daripada orang-orang mereka sendiri.

“Kita tahu bahawa mereka cuba untuk menggunakan NGO bagi menjayakan matlamatnya untuk menjatuhkan kerajaan. Pakatan mendakwa bahawa NGO-NGO tersebut terdiri daripada rakyat Malaysia yang non partisan tetapi sebenarnya, mereka adalah ahli-ahli dan penyokong mereka.

“Jadi, apa yang jelas, mereka (pembangkang) menggunakan NGO untuk memperlihatkan seolah-olah mereka mendapat sokongan padu dari rakyat. Sedangkan, NGO-NGO yang terlibat itu merupakan orang-orang mereka juga tetapi cuba diperlihatkan atas gerakan rakyat Malaysia,” tegasnya kepada UMNO-Online di sini hari ini.

Beliau seterusnya berkata, penggunaan NGO-NGO dalam usaha untuk menggulingkan kerajaan ini sememangnya telah lama berlaku di luar negara dan ianya ternyata ditaja oleh pihak-pihak tertentu yang berkepentingan.

“Kita tidak dapat nafikan, kemungkinan wujudnya tangan-tangan ghaib yang memberikan bantuan kepada NGO-NGO yang didalangi oleh Pakatan Pembangkang. Ini berdasarkan beberapa laporan baik dari akhbar media perdana, akhbar luar negara dan termasuklah akhbar milik pembangkang sendiri.

“Justeru itu, rakyat di negara ini harus sedar dan jangan terpengaruh dengan hasutan dan fitnah pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada, yang telah dipilih secara sah melalui sistem demokrasi,” jelasnya.


Tambahnya, sekiranya rakyat terpengaruh dengan bertindak menggulingkan kerajaan secara demonstrasi jalanan ala ‘Arab Spring’, kemungkinan selepas itu keamanan dan keharmonian yang dikecapi selama ini akan hancur dan mengambil masa yang lama untuk dipulihkan.

“Kita lihat contoh di Mesir, di mana selepas kerajaan Hosni Mubarak digulingkan, kini kerajaan yang dipimpin oleh Morsyi juga mengalami nasib yang sama. Jika dulu beliau antara yang menyokong kaedah ‘arab spring’ untuk menjatuhkan kerajaan, hari ini kaedah yang sama digunakan untuk memberi tekanan kepada beliau.

“Sebab itu, jangan kita ajar rakyat untuk menggunakan cara yang salah bagi memilih kerajaan. Jika kita ajar rakyat menjatuhkan kerajaan dengan kaedah demonstrasi jalanan, ia tidak akan berhenti di situ saja dan akan berterusan tidak kira siapa pun yang memerintah.

“Akibatnya, segala kenikmatan, keharmonian dan pembangunan baik dari sudut sosial dan ekonomi akan hancur dan rakyat juga yang akan menderita akhirnya,” ujarnya. -MediaUMNO




UruHai.

PKR Adalah Ejen U.S Sewaktu PRU13 - Ruhanie Ahmad


Pilihan raya umum ke-13 mempunyai unsur-unsur yang sesuai dengan hipotesis yang menyebut bahawa Pakatan Rakyat, atau PKR lebih tepat, menjadi ejen pertukaran rejim bagi menguntungkan Amerika Syarikat (AS).

Bagaimanapun, sama ada PKR memang didanai AS untuk tujuan itu hanya boleh dipastikan oleh parti itu sendiri, kata penulis blog Ruhanie Ahmad dalam forum membincangkan masa depan BN dan Pakatan selepas pilihan raya.

Ruhanie, penulis blog sosio-politik Kuda Kepang berkata, bacaan secara geopolitik tidak menjadikan dakwaan campur tangan AS itu mengejutkan.

Bercakap depan dewan kuliah yang padat di di Universiti Malaya, Kuala Lumpur, Ruhanie berkata, ini ekoran AS tidak senang dengan kawalan Malaysia terhadap Selat Melaka.

"Jika mereka dapat kawal (Selat Melaka), mereka dapat salurkan tenaga daripada Timur Tengah ke Asia Timur.

"Kawalan terhadap tenaga dan laluan pengangkutan akan menjadikan AS kuasa besar dunia," kata Ruhanie, calon doktor falsafah dalam bidang geopolitik dan kajian keselamatan.






UrukHai.

To All Malaysian Bloggers Beware Of Malware !!


Malaysia merupakan negara ke-6 di dunia yang berisiko tinggi terdedah kepada ancaman jenayah siber berbentuk serangan malware, iaitu penipuan melalui sesuatu program sama ada komputer atau telefon pintar.
   
Naib Presiden Penyelidikan CyberSecurity Malaysia, Lt. Kol. (B) Sazali Sukardi berkata menurut laporan Laporan Ancaman Keselamatan Sophos 2013 dalam tempoh tiga bulan tahun ini, selain Malaysia terdapat sembilan lagi negara lain yang berisiko iaitu Hong Kong, Taiwan, Emiriyah Arab Bersatu (UAE), Mexico, India, Filipina, Thailand, China dan Indonesia.
    "
Penjenayah siber mencuri melalui kaedah ini mencecah RM331.7 bilion dari seluruh dunia dengan kos purata sebanyak RM593 bagi setiap mangsa berdasarkan Laporan Jenayah Siber Norton 2012," katanya.
   
Beliau berkata demikian semasa membentangkan kertas kerja bertajuk "Collaboration and Cooperation In The Fight Against Cyber Crime" pada persidangan dua hari e-Crime, di sini, hari ini.
   
Bagaimanapun, katanya, jenayah siber di negara ini mencatatkan penurunan iaitu daripada 15,218 kes pada 2011 kepada 9,986 kes pada 2012.
    
Sazali berkata penurunan itu adalah disebabkan penguatkuasaan efektif yang dilakukan agensi penguatkuasaan kerajaan termasuk CyberSecurity.
   
Beliau berkata penipuan adalah paling tinggi dilaporkan dalam jenayah siber diikuti cubaan menceroboh, spam, penafian perkhidmatan, pembulian siber, penipuan, kandungan yang berkaitan, kod berniat jahat dan laporan kelemahan seperti fitnah melalui siber.
   
"Kita juga sedang menghadapi ancaman keselamatan yang lebih banyak oleh organisasi jenayah antarabangsa yang menyalahguna internet untuk pelbagai aktiviti haram iaitu dadah, penyeludupan manusia, penipuan kewangan dan pengubahan wang haram, yang kesemuanya merentasi sempadan," katanya.
   
Sazali berkata, jenayah siber akan terus berkembang selagi penjenayah boleh mendapat keuntungan kewangan daripada sistem komputer dan keadaan ini akan bertambah buruk disebabkan kecuaian pengguna internet.
   
Sehubungan itu, katanya, CyberSecurity akan terus menangani jenayah siber bersama agensi penguatkuasaan lain termasuk Digital Malaysia, Dasar Keselamatan Siber Negara (DKSN), Sistem Pengurusan Keselamatan Maklumat (ISMS), Pensijilan dan Penilaian Kriteria Seragam (MyCC), dan Penyelarasan Pengurusan Krisis Siber Negara.
   
Justeru beliau meminta orang ramai menghubungi CyberSecurity di Pusat Bantuan Cyber999 di talian 03-89926969 untuk menyalurkan maklumat dan membuat laporan awam. - Bernama


UrukHai.

Wednesday, 15 May 2013

Wanita Menari-Nari Akibat Di Rasuk ??!!


Seorang wanita yang pergi menyaksikan sebuah konsert telah dirasuk sehinggakan membuatkan orang awam di situ terpinga-pinga melihat keadaan dirinya yang berada dalam keadaan separa sedar seperti itu.

Wanita itu dirasuk sehinggakan dia seperti hilang arah malah boleh memanjat tiang yang terdapat di tapak konsert terbabit.

Akibat dirasuk, wanita itu menjadi agresif dan seolah-olah tidak kepenatan dengan aksinya itu.

Kelihatan juga di dalam video itu seorang pawang bersama sebotol air jampi mungkin dalam usaha merawat wanita itu supaya kembali sedar daripada dirasuk.

Saksikan Video Dibawah : 



UrukHai.

Ustaz Azizan : Jangan Bagi Depa Potong Kaki Aku..


Aku menemani Ustaz Azizan di KMC setelah beberapa hari tak bertemu kerana urusan kempen pilihanraya. Beberapa kali dia berpesan kepada rakan-rakan untuk menghubungi aku yang agak sibuk melaksanakan tanggungjawab sebagai Pengarah MTD DUN Jeneri (aku adalah Timbalan Pengarah 1 sebelumnya, terpaksa memangku pengarah yang dilantik sebagai wakil calon). Kami hanya berhubung melalui telefon. Dia foward beberapa sms dan nombor telefon yang memaki hamunnya sebelum dan selepas calon-calon dimuktamadkan. Aku ber istighfar dan meminta dia terus bersabar. Dia sudah buat yang terbaik untuk negeri, rakyat Kedah dan parti. Tak ada apa perlu dikesalkan.

Beberapa kali dia merungut… “Depa tak mau dengar cakap kita dah. Susunan dan cadangan kita diredah tanpa merujuk kepada kita lagi. Semua orang boleh membuat keputusan untuk PAS Kedah. Kita di Perhubungan Negeri sudah tak ada kuasa apa- apa. Pesuruhjaya ada ramai di Kedah ni”. Saya hanya mendengar dan menyelami keresahannya. Seorang Pesuruhjaya tanpa kuasa di saat keputusan-keputusan besar perlu dilakukan.

Ramai orang lama PAS Kedah datang dengan rombongan mereka dari kawasan -kawasan untuk memohon dikekalkan atau diganti calon-calon tertentu dengan alasan yang tersendiri, Ustaz Azizan sudah letih melayani. Katanya” Hampa kata hampa, yang aku cadang pun depa buang, depa langgaq ikut suka depa, nak suruh aku pertahan hak hampa cadang lagu mana. Hampa pi lah ke pejabat agong, aku sudah tak buleh buat apa-apa.”

Setelah keputusan PRU diumumkan, barulah saya berkesempatan bertemu dengannya, itupun dia sudah di KMC, mengadu sakit kaki dan demam. Kali pertama mengunjunginya pada Isnin, dia sedang menjalani prosedur rawatan di ICU, saya pulang jam 6 petang, setelah menunggu 2 jam. Salur darah di kakinya tersumbat.

Esoknya, saya dimaklumkan oleh anaknya Mohamad Rafie, ayahnya mungkin dirujuk ke IJN dengan kondisi kesihatannya yang tidak didedahkan. Saya masuk menemui Azizan di ICU KMC jam 2 petang, dia mengalirkan air mata setelah saya mencium tangannya yang sedang terbaring. Saya tak mampu menahan lelehan airmata yang makin laju. “Sik macam mana dah? Aku tau hang pulun nak bagi menang jugak, tapi ni semua takdir Allah. Kita terlepas satu beban yang sangat besar. Hang bayangkan kalau kita menang, dan aku ada dalam wad, tentu kacau bilau lebih besaq daripada awal 2012 hari tu”. “Tak pa lah Ustaz, tok sah dok pikiaq pasai politik lagi, kita berubat bagi lega dulu”. Aku jawab perlahan memujuknya.

“Kaki aku kebas, tak rasa apa-apa. Hang angkat aku sat, aku nak pi bilik ayaq”. Sejak beberapa bulan terakhir, terutama ketika dia mengadu tentang calon-calon PAS Kedah, tekanan dalaman parti, sikap rakan-rakan parti, caci maki melalui SMS yang diterimanya, saya sering sebak dan buntu. Apa lagi yang tak kena, apa salah aku apa dosa kita… Dia merungut. Tak ada siapa mai habaq dosa apa yang aku buat, main hentam jauh- jauh saja. Mai lah cakap depan aku, apa salah aku. La ni semua pi panjat tangga Pejabat Agong, kita di negeri dah tak laku. Biaq depa jawablah.

Beberapa kali dia menyatakan pada waktu ini PAS memiliki terlalu ramai pencatur politik ( munawarah al-siasiyah) dan kita ketandusan Al-Murabituun dalam jemaah. Saya hanya mendengar dan membayangkan masa depan parti yang kian mencabar. “Hang talipon bagitau Cikgu Pa, tanya dia aku nak lepas jawatan Pesuruhjaya, minta pandangan dia, nak letak la ni ka atau lepas muktamar”?

MB Kedah yang baru, Dato’ Mukhriz sampai jam 3.00 petang. Saya melihat dan mendengar perbualan mereka, seperti seorang bapa bercakap dengan anaknya, tapi penuh hormat dan sopan. Ustaz Azizan meminta dua perkara untuk diberi perhatian atas kerja kerasnya selama 5 tahun, diteruskan. ” Saya nak minta tolong pada Dato’ dua perkara, pertama tentang KUIN dan kedua tolong teruskan pembinaan Ma’ahad Tahfiz Sains Pulau Tuba. Semua bajet untuk itu sudah diluluskan”. Dia masih sempat bergurau tentang beberapa perkara. Sewaktu melangkah keluar dari bilik, MB Kedah itu bersalam dengan aku dan berpesan. “Jaga Ustaz elok-elok”.

Saya mengiringi Azizan ke General Hospital Pulau Pinang jam 3.30 petang hari selasa 7 Mei 2013. Bersama saya anaknya Mohamad Rafie dan rakan lamanya Saudara Mazlan. Sampai sana jam 5 petang, terus ke unit kecemasan. Azizan masih sedar dan berbual. Dia berpesan beberapa kali supaya terus bekerja memajukan PAS. Dia masih bertanya beberapa orang calon yang menang dan yang tewas, termasuk Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamuddin di Kepala Batas.

Dia haus dan dahaga. Saya meminta cawan dan straw, dia minum beberapa kali. Dia menjadi cemas dan memanggil saya apabila doktor memaklumkan kakinya tidak dapat diselamatkan lagi. Dia berpesan beberapa kali, “Hang jangan bagi depa potong kaki aku”. Saya berjanji akan mencari ikhtiar lain. “Jom kita balik, naik kereta pun tak pa lah”. Katanya beberapa kali.

Jam 7.30 malam, Ustaz Ali dari Alor Setar telah menunggu di Bukit Minyak, Bukit Mertajam. Ada seorang pakar yang merawat kesan diabetis yang lebih parah, tak perlu di potong. Saya bercadang membawanya ke sana. Ustaz Ali pernah dirawat di situ. Saya menghubungi ambulan daripada St John Ambulan, untuk membawa dia keluar, atas alasan nak pulang ke KMC, tetapi nak singgah di Bukit Minyak. Ambulan yang lengkap dengan alat bantuan pernafasan hanya boleh datang jam 8.30, saya menunggu tidak sabar lagi. Saya keluarkan wang di mesin RM3 ribu untuk kos ambulan dan rawatannya di Bukit Minyak.

Doktor tidak membenarkan saya mengambil risiko besar untuk membawanya keluar kerana takanan jantungnya tidak stabil. Beberapa kali saya berbincang dengan Tok Puan Faekah untuk mengambil risiko itu, tetapi kondisi terakhir Ustaz Azizan tidak membolehkan kami membawanya keluar. Kena tunggu jantungnya stabil baru kita bawa dia keluar. Saya dan Tok Puan Faekah (saya panggil Kak) akur.

Saya mengambil beberapa keping gambar bahagian kaki Ustaz Azizan dan memecut bersama Mazlan ke Bukit Minyak. Doktor Kumar memberi keyakinan bahawa keadaan seperti itu masih boleh dirawat tanpa pemotongan. Hanya bahagian hujung jari ibu kakinya perlu dibuang. “As long he still conciuos and you can bring him here, his leg can be safe, no need to cut it off”. Dia menunjukkan beberapa gambar dalam simpanannya yang lebih parah, kaki yang hitam, isi yang tumbuh kembali selepas rawatan di situ. Saya dan Mazlan lega dan gembira. Saya sudah temui penyelesaian alternaif, amanah Ustaz akan tertunai. Saya membuat temujanji untuk membawa Ustaz Azizan ke klinik itu seawal mungkin, sebaik sahaja dia membuka kliniknya jam 2.00 petang.

Saya kembali kepada Ustaz Azizan, memberi keyakinan kepadanya bahawa kakinya boleh diselamatkan. Dia tersenyum. “Jom kita pi la ni”. Dia cuba bangun. Saya dan Kak Faekah menerangkan nasihat doktor yang sedang menstabilkan jantungnya. “Kita pi esok jam 2.00 petang. Ustaz tidoq dulu bagi jantung stabil, jam 12.00 tengahari esok saya akan mai dan bawa Ustaz keluar. Ambulan saya sudah panggil, depa dah ready untuk esok.”

“Kalau macam tu, hang balik lah dulu, aku nak tidoq, kita jumpa esok”. Kata Ustaz Azizan. Saya menunggu hingga semua anak menantunya datang. Mereka masih berbual dengan Ustaz Azizan, dan dipesan macam-macam perkara sewaktu saya bergerak pulang untuk mengambil pakaian. Jam 3 pagi saya sampai di rumah.

Jam 5.30 pagi, Kak Faekah menelefon tiga kali memaklumkan Ustaz tenat dan koma. Saya bertanya beberapa kali, betulkah berita ni, sapa yang bagitau Kak? Ahmad (anak Ustaz Azizan yang menunggu di wad) yang telepon bagitau, Kak dok bersiap nak pi la ni. Jawab Kak Faekah. “Ahmad tau ka tenat ka nazak tu macam mana, dia reti ka Kak?” Doktor yang bagitau dia…. Mendengar itu saya bingkas mencapai seluar, bergegas ke Pulau Pinang dengan Mazlan dan Shahril Rizal, bekas pengiring Ustaz yang diarahkan kembali melapor diri ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kedah. Dia tidak diperlukan lagi di Pejabat Menteri Besar kerana sudah ada yang bersiap menggantikannya. Katanya dari Bukit Aman.

Saya masih berdoa Ustaz akan sedar dan mampu dibawa keluar jam 12 tengahari nanti. Di wad CCU, ustaz sedang dibantu dengan alat bantuan pernafasan, lebam hitam di kaki kanannya sudah melarat ke sebelah kiri, melepasi lututnya, terlalu pantas dan luar biasa. Kakinya sejuk. Dia bernafas menerusi mulutnya saja. Saya terus berdoa, membaca Yaasin dan membisikkan talqin. Dia seperti mendengar dan mengajuk. Kelopak matanya berkedip-kedip.

Saya memaklumkan kepada pimpinan dan kawan-kawan dalam PAS Kedah kondisi semasa Ustaz Azizan. Jam 10.30 pagi panggilan mula masuk meminta pengesahan, benarkah Ustaz Azizan sudah tiada? Ada sebaran sms dan tulisan di blog ke seluruh negara bahawa ustaz sudah meninggal. Dari jam 10.30 hingga jam 1.00, telefon saya tidak berhenti berdering, saling bertindih panggilan yang masuk. Jawapan saya ringkas dan cepat. “Ustaz masih hidup, tetapi sedang koma, berita kematian itu palsu”.

Jam 2.00 saya ke surau, solat Zohor dalam fikiran yang bercelaru. Ustaz tak dapat di bawa ke Bukit Minyak, walaupun semua persiapan telah dibuat. Berita palsu ini pula sengaja dimainkan. Saya membayangkan perasaan anak-anak dan isteri-isterinya. Saya solat dengan En Zahari, Pegawai Daerah Yan. Dia mendahului saya saya satu rakaat. Saya masukkan handphone yang hampir habis bateri itu ke dalam beg sandang, sesudah berwuduk. Saya sandarkan beg itu di tiang di belakang saf saya, dan memulakan solat jamak dan qasar.

Saya berpaling ke belakang sesudah berdoa. Beg sudah tiada. Saya meraba poket, alhamdulillah, dompet yang tidak berduit masih ada, semua duit ada dalam beg, termasuk bekalan yang saya siapkan untuk ambulan dan rawatan di Bukit Minyak. Saya buntu dan mati kutu. Handphone saya ada dalam beg itu. Saya mengingati apa lagi yang ada. Aduhhh! iPad, pendrive, charger, parfume, pisau belati, buku cek, bil-bil, dan banyak lagi.

Saya memaklumkan kepada Ustaz Hafiz Nordin yang kebetulan ada di situ, dia cuba mendail nombor saya, tiada jawapan. Dia memanggil kawannya di syarikat telekomunikasi untuk menamatkan talian saya, semua urusan itu selesai di tanggnya.

Saya ke hulu ke hilir, mencari dalam tong sampah, belakang surau, dalam longkang dan tempat-tempat tersembunyi. Tiada!

Hingga malam itu, saya tidak dapat update keadaan semasa Astaz Azizan. Ada sedikit masa terluang, saya ke maxis, ambil simcard baru dan sain kontrak baru untuk dapatkan telefon yang lebih murah.

Saya update di facebook tentang kehilangan itu, ramai yang simpati dan berdoa. Sejak hilang pada hari Rabu, saya tak terfikirkan apa-apa tentang beg itu. Duit dan semua isi beg sudah ditakdirkan menjadi rezeki pencuri. Saya berdoa supaya dia memulangkan apa yang dia tidak perlukan. Saya halalkan apa yang sudah diambil dan dibelanjakan. Kalau dipulangkan handphone dan iPad saya itupun sudah satu rahmat besar buat saya.

Ketika membawa dua anak kecil ustaz ke Chowrasta membeli pakaian dan keperluan diri, saya menerima panggilan daripada seorang wanita. “Adakah encik kehilangan iPad?” Ya! Saya menjawab.” Saya terkedu, seperti tak percaya bila mendengar beg saya ada padanya. Saya menunggu di Balai Polis Lebuh Keramat, hingga dia datang bersama ibunya. ” Panjang ceritanya Encik, adakah encik mahu report polis kes ini?” Saya kata tak perlulah, asalkan saya dapat balik iPad saya.

Saya belanja mereka minum. Beg itu dicuri oleh seorang pemuda penagih dadah, seorang anak muda 27 tahun yang dipelihara oleh ibu tirinya. Ayahnya berkahwin dua, isteri pertama ayahnya memelihara dua anak angkat dengan penuh kasih sayang, tetapi menjadi penagih dadah. Ibu peliharaanya itu jatuh sakit dan tak mampu lagi mengawal anak belanya itu. Dia anak isteri kedua ayahnya, tetapi sesekali dikunjungi oleh ‘abangnya’ itu meminta wang atau menumpang tidur. Pada tengahari hari rabu, ‘abangnya’ datang meninggalkan sebuah beg berwarna coklat, katanya beg itu milik kawannya.

Dia kurang percaya dan mula memeriksa beg itu, dia menelefon saya dengan maklumat yang diperolehi dari iPad saya. Handphone dan wang tunai sudah lesap, tetapi saya tetap bersyukur. Saya menghubungi ibu pemuda itu yang sedang sakit, nombor telepon saya ambil dari anak tirinya. Saya memaklumkan hal anaknya mencuri beg dan saya sudah mendapatkannya semula. Saya ucapkan terima kasih dan memberi sedikit nasihat. Saya ingin bertemu Mohd Nasrul Bin Daud!

Saya pulang ke rumah selepas 5 hari di Penang. Anak saya demam dan isteri saya masih di klinik, sakit perut. Ustaz Azizan masih terlantar, anak-anaknya, isteri-isterinya saya sudah aturkan penempatan dan pergerakan mereka. Moga semuanya bersabar. Kita jumpa esok!

KISAH DI ATAS ADALAH TULISAN SETIAUSAHA POLITIKNYA, MUHAMMAD SANUSI MD. NOOR YANG JUGA KETUA PENERANGAN PAS KEDAH. BLOGNYA BOLEH DILAYARI DI http://sanusisetpol.blogspot.com


UrukHai.

HOT !! DR. MAZLAN CABAR ANWAR KIRA SEMULA UNDI DI PERMATANG PAUH !!


Jika benar berlaku penipuan Pilihanraya Umum ke-13 seperti didakwa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, calon BN, Dr Mazlan Ismail mencabar Ketua Umum PKR itu membuat laporan polis dan mengira semula undian di Parlimen Permatang Pauh.

“Saya mendesak dan mencabar, kalau Anwar Ibrahim seorang pemimin yang anak jantan, you balik Permatang Pauh, you buat report polis dan kita minta SPR buka semula kertas undi, kita kira semula untuk membuktikan sama ada berlaku atau tidak election fraud (penipuan pilihanraya) yang you jaja seluruh Malaysia,”katanya kepada TV3.

Menurutnya, Anwar perlu membuktikan dakwaan itu di kawasan yang ditandinginya sendiri terlebih dahulu dan jika gagal membuktikan, Ketua Umum PKR itu perlu mengakui bahawa dakwaannya itu hanya fitnah semata-mata.

“Dia (Anwar) ni ibarat peribahasa Melayu kata, ‘marahkan nyamuk bakar kelambu’..”katanya lagi.






UrukHai.

Senarai Kabinet Baru 2013 ?!!


Terlebih dahulu Uruk nak ucapkan TAHNIAH kepada KJ kerana tersenarai dalam kabinet baru Datuk Seri Najib Razak 2013.... Berkat kesabaran dan istiqamah seorang Ketua Pemuda UMNO Malaysia, akhirnya membuka peluang beliau dalam barisan kabinet baru 2013! Alhamdullilah!

Perdana Menteri (Menteri Kewangan) 
Datuk Seri Najib Tun Razak 

Timb. Perdana Menteri (Menteri Pertahanan) 
Tan Sri Muhyiddin Yassin 

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri 
Datuk Seri Jamil Khir Baharom 
Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz 
Datuk Seri Idris Jala 
Datuk Ahmad Maslan 

Menteri Kewangan 
Datuk Seri Mustapa Mohamed 

Menteri Pelajaran 
Datuk Seri Idris Jusoh 

Menteri Dalam Negeri 
Datuk Seri Hishamuddin 

Menteri Pengangkutan 
Datuk Seri Liow Tiong Lai 

Menteri Pelancongan 
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi 

Menteri Luar 
Datuk Seri Anifah Aman 

Menteri Kerja Raya 
Datuk Seri G Palanivel 

Menteri Kesihatan 
Datuk Wee Ka Siong 

Menteri Belia Dan Sukan 
Dato Ahmad Shabery Cheek 

Menteri Sumber Manusia 
Datuk Seri S Subramaniam 

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna 
Datuk Seri Noh Omar 

Menteri Perdagangan Dan Industri 
Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah 

Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani 
Datuk Seri Shafie Afdal 

Menteri Sains Teknologi Dan Innovasi 
Datuk Fadillah Yusof 

Menteri Sumber Asli Dan Alam Sekitar 
Datuk Douglas Unggah Embas 

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air 
Datuk Peter Chin Fah Kui 

Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah 
Datuk Seri Mahazir Khalid 

Menteri Perusahaan, Perladangan Dan Komoditi 
Datuk Joseph Salang Gandum 

Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan 
Datuk Seri Ong Ka Chuan 

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga 
Datuk Noriah Kasnon 

Menteri Penerangan Dan Komunikasi 
Khairy Jamaluddin 

Menteri Wilayah Persekutuan 
Datuk Johari Abdul Ghani

Apa-apa pun kita tunggu pengumuman dari Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak jam 10:00 Pagi Hari ini.



UrukHai.

Tuesday, 14 May 2013

Undi Popular ?? BN Mendapat Undi Popular !! DAP Main Pengundi Hantu ??!!


Uruk nak retro sikit pasal PRU13, kita dok dengaq sembang pasal bangla dok mengundi, lastly check tak da pun, yang kena tangkap sampai 500 orang pun tak dak.

Tapi bila check balik sebenarnya Pengundi Cina yang ramai. Yang bestnya Bilangan Pengundi Cina berdaftar LEBIH RAMAI daripada populasi Cina sendiri untk semua negeri-negeri di Semenanjung!!! Ni Pengundi Cina mai mana ni?? So siapa yang dok jolok pengundi hantu ni??


UrukHai.

Terkini !! : Anwar Ibrahim Bakal Berundur Dari Karier Politik ??!!


81% responden dari survey yang The Edge jalankan mahu Anwar berundur seperti yang telah Anwar sendiri nyatakan sebelum ini bahawa sekiranya tewas dalam PRU 13 beliau akan berundur.

PRU13 adalah bukti sebagaimana cakap-cakap beliau mengenai pegunduran beliau berpolitik sekiranya tidak dapat menawan Putrajaya, namun apa yang sedang difikirkan sekarang ini adakah mampu untuk beliau mengambil keputusan sedemikian.

Hanya dengan bercakap kosong dengan berjanji bulan dan bagai bintang mahu jatuh keriba, siapa pun mampu !!


Undian tersebut bermula dengan ayat, PR gagal untuk menawar Putrajaya, apakah Anwar patut bersara sebagai pemimpin.

Jawapan pertama adalah, "Tidak, beliau sepatutnya meneruskan tugas mengetuai PR kerana telah menang lebih kerusi daru PRU sebelumnya.

Dan jawapan kedua "Ya, beliau patut meletak jawatan seperti yang telah dijanjikannya"

TheEdge adalah akhbar peniagaan nombor satu di Malaysia.

Anwar semasa kempen PRU13 berjanji beliau akan bersara sebagai ahli politik jika pembangkang gagal ke Putrajaya. Beliau berhasrat mahu menjadi pensyarah di universiti luar negara.

Bagaimanapun ketika berucap di 'himpunan gelap' pembangkang di Stadium Kelana Jaya Rabu lalu, Anwar memberitahu beliau TIDAK akan bersara kerana pembangkang sebenarnya menang. 

Ramai yang terkejut macam mana Anwar boleh kata pembangkang menang sedangkan pakatan PKR-DAP-PAS itu hanya menang 89 kerusi berbanding 133 milik BN.

Ini bukan kali pertama Anwar buat 'lawak' begitu, kerana pada malam keputusan diumumkan 5 Mei, Anwar isytihar PR menang ketika undi belum dijumlahkan, iaitu seawal jam 7 petang.

Anwar kelihatan terdesak mahu 'merampas kuasa' dengan menganjurkan berbagai siri 'himpunan gelap' pembangkang sejak tewas PRU13 


UrukHai.

PDRM Pesan Jangan Dan Jangan !!

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar menjawab soalan dari wartawan selepas merasmikan Ibu Pejabat Polis Daerah Yan di sini semalam.

YAN - Polis mengingatkan orang ramai agar tidak mencabar undang-undang menerusi pelbagai provokasi yang sengaja mahu membangkitkan perasaan marah di kalangan rakyat hanya kerana pihak tertentu tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata pihaknya tidak mahu keadaan huru-hara berlaku, sebaliknya akan memastikan suasana yang aman bagi membolehkan kerajaan persekutuan dan negeri beroperasi mengikut amalan demokrasi berpandukan sistem perundangan negara.

Beliau berkata polis tidak mahu sistem pentadbiran negara diserang disebabkan ada pihak yang cuba menentang perlembagaan negara menerusi perhimpunan provokasi yang dibuat pihak tertentu.

"Tiap-tiap hari saya berbincang pasal keselamatan negara dan kami ada pelan tindakan serta tahu apa yang hendak buat.

"Saya ingatkan dan saya tahu nak buat apa menerusi bidang kuasa yang ada pada polis," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Yan di sini Isnin.

Ismail berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai perhimpunan haram yang dianjurkan pakatan rakyat di Stadium Kelana Jaya, Selangor 8 Mei lepas yang bersifat provokasi.

Beliau berkata perhimpunan yang diadakan mestilah mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012 yang diwujudkan mengikut kehendak rakyat dan tindakan akan diambil terhadap mereka yang mencetuskan keadaan huru-hara.

"Kita baru sahaja selesai proses pemilihan demokrasi dan rakyat telah buat pilihan. Saya ingatkan orang ramai jangan cuba nak cabar undang-undang kerana polis sentiasa memantau," katanya.

Sementara itu mengenai kes bunuh Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman dan Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim 26 April lepas, Ismail berkata beliau amat berpuas hati dengan kemajuan siasatan yang dijalankan oleh pihaknya.

Beliau berkata kes itu serius kerana cubaan pihak tertentu untuk menakutkan penjawat awam.

Terdahulu, Ismail merasmikan IPD Yan bernilai RM60 juta, yang dibina pada awal 2010 dan mula beroperasi akhir tahun lepas.

-- BERNAMA


UrukHai.

Anwar Ibrahim Bakal Berdepan Dengan Saman Dari SPR !!


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menimbang untuk mengambil tindakan mahkamah terhadap pemimpin Pakatan Rakyat termasuk Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana menabur fitnah terhadap badan itu.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata penyebaran fitnah itu bermula sebelum hari mengundi dan diperhebatkan pada 5 Mei lalu.

Beliau khususnya merujuk kepada pesanan Twitter Anwar yang mengisytiharkan pembangkang sudah menang PRU13 dan memberi amaran kepada SPR dan Umno untuk tidak melakukan penipuan.

Wan Omar berkata pesanan Anwar itu tidak masuk akal kerana ketika ia dihantar, hanya 2,000 daripada 52,000 peti undi telah dikira.

“Ini adalah penipuan jelas kerana pada masa itu tidak mungkin keputusan pilihan raya sudah diketahui," Wan Ahmad dipetik berkata oleh New Straits Times.

Wan Ahmad juga membidas blogger-blogger pembangkang kerana menyebarkan fitnah seawal jam 8 malam pada hari mengundi bahawa gabungan PKR-PAS-DAP itu sudah menang pilihan raya umum.

Beliau berkata fitnah itu sengaja disebarkan untuk memastikan penyokong Pakatan Rakyat menolak sebarang keputusan yang tidak memihak kepada pembangkang.

"Mereka berbuat demikian untuk meyakinkan penyokong pakatan dan rakyat bahawa tidak mungkin pembangkang boleh tewas,” kata beliau.

"Justeru jika keputusan tidak memihak kepada pakatan, mereka akan menolaknya dengan alasan penipuan berlaku,” jelas beliau lagi.

Wan Ahmad menyifatkan demonstrasi '505' anjuran pembangkang hanya akan membunuh demokrasi.

Beliau berkata pihaknya sedang mengumpul bukti terhadap fitnah yang disebarkan semasa PRU sebelum mengambil keputusan muktamad.





UrukHai.

Saturday, 11 May 2013

Kalau Nak Protes SPR Tak Telus, 'LGE, Lu Jangan Angkat Sumpah lah' As CM, Puunndek !!


Malam kelmarin Cina-Cina DAP di bandar berarak pula menjerit Ubah. Tak cukup kemenangan?

Bodoh Cina DAP dan budak muda saluran 4 dan 5. 

Kalau DAP  nak menang, kenapa kejar undi Cina saja. Mestilah hanya menang di bandar. Undi Melayu tak beri ke DAP tapi lebih kepada UMNO. Maka mestilah UMNO menang.

Tanpa sokongan kaum majoriti Melayu, macam mana DAP nak kuasa untuk Ubah? Bodoh rupanya Cina dan orang muda.

Apa asas nak rampas kuasa? Apa langsung menuduh ada salahlaku pilihanraya dah cukup? Berapa banyak tuduhan Bangla terhadap orang Melayu, Mamak dan India oleh gangster Cina DAP itu salah? MAS patutnya saman Anwar di atas salahlaku tuduhan.

Berikut penjelasan mengenai kebodohan tuduhan pihak Cina DAP dari penulis nenek kebayan:

1. tak percaya keputusan pilihanraya? abah ko menang majoriti 20,000-40,000 boleh percaya ke? mak tiri ko menang majoriti 60,000 pun pakai kotak undi luar hantar pakai helikopter? apa pekak sangat telinga ko tak boleh dengar helikopter terbang atas pusat undi?

2. menang sebab undi bangla? eh, ko ingat BN menang majoriti 2-10 undi?? berapa banyak bangla korang tangkap? ade dapat 1,000 bangla kat satu tempat mengundi? kalau menang macam Dato' Tajuddin tu 7,000 majoriti, takkan bodoh sangat ko tak boleh nak nampak 7,000 bangla beratur mengundi? satu kampung boleh bau ketiak laaaaa.

3. ada indon undi 2 kali? buktinya jari kiri dan kanan ada kesan calitan dakwat biru. aik? bukan abah ko kata tenyeh pakai sabun mandi pun boleh hilang ke? kenapa indon tu dan petugas SPR sengaja nak kantoikan diri pergi calit kiri-kanan? kenapa indon tu tak cuci pakai sabun dan kemudian keluar mengundi balik?

4. kenapa bangla? kenapa tak cina dari china? kenapa tak orang indonesia? kan lebih mudah nak tipu. kalau cina tu, muka pun sama penyek je. kalau indon tu, sama je macam muka orang melayu. siap boleh cakap melayu lagi fasih daripada cina malaysia lagi! kenapa banglaaaaa?????

5. ok lah. KATALAH, betul isu BN terbangkan 30,000 bangla naik 4 pesawat tempah khas. BN sanggup bersusah payah, dengan risiko kantoi lagi, dengan kos tinggi, dengan pelbagai-bagai masalah, tapi demi nak menipu PRU, BN sanggup!! takkanlah Pakatan Rakyat tak sanggup nak upah seorang dua bangla RM1,000, bagi ic palsu, calit jari dia dan suruh dia berlegar-legar di kawasan pembungan undi. bila ditangkap, ajar dia jawab "ini BN punya kerja". mana lagi mudah nak buat??

6. apa ke bahalol wakil parti daripada PR? mengulat? makan gaji buta? pergi meliwat? melayan perempuan simpanan? waktu proses undi tu, wakil parti PR tak boleh nampak penipuan? nama aku dipotong pada EMPAT senarai berbeza. takkan la tak perasan.

7. Di Putrajaya, beribu orang kerajaan yang sokong PR. mereka elok sahaja mengundi Husam Musa. sama juga dalam SPR. MESTI ada penyokong mereka. takkan la pengundi PR yang berkhidmat di SPR tengok saja kalau berlaku penipuan?

8. isu dakwat kekal. adakah itu satu-satunya mekanisma mengenalpasti pengundi? ic? senarai nama? no saluran? tapi, sebab itulah penggunaan dakwat kekal ni dicadangkan oleh ahli cerdik pandai PR. sebab mereka tahu yang dakwat ini mustahil akan kekal dan akan menimbulkan keraguan, pertikaian orang. memang inilah yang mereka mahukan. isu ini adalah sebahagian daripada persediaan mereka bila kalah PRU13.

******************

macam ni lah wahai golongan tak faham bahasa ni. terimalah kekalahan walaupun pahit. ya, aku akui. memang nampak sokongan berat kepada PR. Bilangan undi pun lebih banyak. tapi itulah kelemahan (kecantikkan) demokrasi. keputusan mewakili kehendak kawasan setempat.

Sebab itu aku tergelak kecil melihat budak-budak kampung (Kg.Gajah) beria-ia mengangkat sepanduk turunkan harga kereta dan hapuskan tol. berapa banyak kereta atuk-atuk dan opah-opah tu nak beli? baik mereka beli gigi palsu. sebab itu juga membuktikan, kenapa manifesto tak logik populis ini hanya diterima di bandar-bandar.

******************

sudah jadi lumrah.

anwar cakap mahkamah penipu.
mahkamah adalah alat umno.

tapi bila kes liwat dia menang,
kenapa diterima pula keputusan menipu itu?

Anwar cakap PRU13 dicatur BN.
Berpuluh lagi kerusi PR menang,
bapak yahudi ko catur?

-cucunenekkebayan-

Kalau tipu, kenapa angkat sumpah? pundek lu lah Guan Eng Ppuuuiii!!



Sumber


UrukHai.

Friday, 10 May 2013

Azmin Salahkan Wan Azizah Sebab Tak Dapat Jadi MB Selangor ??!!


Timbalan Presiden PKR Azmin Ali membidas proses perlantikan Menteri Besar Selangor kerana tidak merujuk pandangan kepimpinan negeri.

Menafikan dirinya berhasrat untuk merebut jawatan tersebut, Azmin Ali mengecam tindakan Presidennya Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang tidak membuat keputusan secara konsensus.

Malah kepimpinan negeri sendiri tidak mengetahui tentang nama yang dicadangkan kepada Sultan Selangor yang diutus Presidennya.

"Ahli Dewan Undangan Negeri ADUN (PKR) yang telah dipilih rakyat, setakat hari ini belum dipanggil untuk mendapatkan pandangan mereka," kata Azmin pada sidang media di Ibu Pejabat PKR hari ini.

Pada masa sama, Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak turut menafikan khabar angin beliau ingin meletak jawatan sebagai Timbalan Presiden PKR.

Ini kerana katanya, beliau akan terus tetap berjuang mempertahankan kebajikan rakyat.

Azmin turut menolak amalan nepotisme dan kronisme yang diamalkan di dalam Parti itu.

"PKR bukan milik individu atau keluarga tertentu, parti ini parti rakyat,"



UrukHai.

28 Diantara 33 Penceramah Himpunan Kelana Jaya Akan Di Tahan Dibawah Akta Hasutan ??!!


Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata polis akan memanggil penganjur perhimpunan membantah keputusan pilihan raya umum ke-13 di Stadium Kelana Jaya malam semalam bagi membantu siasatan.
    
Beliau berkata selain itu polis juga akan mendapatkan keterangan daripada para pemimpin Pakatan Rakyat yang berucap pada perhimpunan itu. 

Katanya 28 daripada 33 pemimpin pakatan yang berucap pada perhimpunan itu didapati memberi ucapan berbau hasutan, yang menyalahi Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948.
    
Beliau berkata penganjur perhimpunan itu gagal mematuhi Seksyen 9 (5) Akta Perhimpunan Aman iaitu memberi notis kepada pihak polis mengenai penganjuran perhimpunan itu, 10 hari sebelum  acara itu diadakan.
    
"12.20 tengah hari semalam kita terima notis, kita minta tunda supaya berlaku adil kepada penduduk  sekitar," katanya pada sidang media di Shah Alam hari ini. 


Bagaimanapun, katanya pihak penganjur tetap meneruskan perhimpunan itu dan mengakibatkan kesesakan lalu lintas dan kegusaran masyarakat sekeliling serta pengguna lebuh raya kerana sikap tidak bertanggungjawab peserta perhimpunan yang meletakkan kenderaan sesuka hati dan berlapis-lapis sehingga mengganggu aliran lalu lintas.


Batman Pun Join Jugak ??
    
Tun Hisan berkata stadium Kelana Jaya itu hanya mampu menampung 25,000 orang dan mempunyai kira-kira 700 lot parkir dan menurutnya jika pihak penganjur mengikut peraturan, pihak polis boleh mencadangkan tempat yang lebih sesuai bagi penganjuran perhimpunan itu.
    
"Cuba bayangkan apa yang akan berlaku jika berlaku kecemasan dalam keadaan lalu lintas yang sesak. Ini menunjukkan mereka ini hanya mementingkan diri sendiri tanpa memperdulikan kesan perbuatan mereka ke atas masyarakat setempat", katanya.
    
Ketika ditanya mengapa penganjur boleh memaklumkan kepada orang-ramai lebih awal menerusi laman sosial mengenai penganjuran perhimpunan itu tetapi memilih tengah hari semalam untuk memberi notis kepada polis, Tun Hisan berkata mereka ini sebenarnya adalah golongan bijak dan terpelajar tetapi sengaja hendak mencabar undang-undang.
    
Katanya polis ada menerima beberapa laporan polis mengenai insiden semalam termasuk daripada seorang wanita yang mendakwa keretanya dibaling dengan botol.
    
Katanya belum ada sebarang tangkapan dibuat kerana pihak polis masih belum selesai membuat siasatan untuk dihantar kepada Jabatan Peguam Negara bagi tindakan selanjutnya. 
    
Tun Hisan berkata perhimpunan semalam akan turut disiasat mengikut Seksyen 124B Kanun Keseksaan kerana melibatkan aktiviti yang memudaratkan demokrasi berparlimen dan ini merupakan satu kes yang berat kerana mereka yang disabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 20 tahun.
    
"Kita memandang berat kerana mereka secara terang-terangan melanggar undang-undang, tidak hormat kepada masyarakat setempat".
    
Beliau juga berkata penganjur dan peserta tidak boleh mempertahankan tindakan mereka sebagai hak asasi tanpa mempedulikan dengan hak asasi penduduk setempat dan juga anggota polis.
    
- Bernama


UrukHai.

Surat Jamji Anuwar Kepada Pengundi Cina PRU13 Lalu ??!!


Surat yang telah mula tersebar di internet dikaitkan dengan janji Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada rakyat terutama kepada masyarakat Cina di negara ini menjelang hari mengundi pada hari Ahad 5 Mei lalu.

Anwar Ibrahim jika menurut kandungan surat berkenaan telah berjanji khususnya kepada kaum Cina bahawa jika Pakatan Pembangkang berjaya menawan Putrajaya daripada Barisan Nasional beliau berjanji hanya akan memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia untuk tempoh hanya dua tahun dan selepas itu akan diserahkan kepada Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Jika dilihat kepada perubahan sikap majoriti pengundi Cina pada pilihan raya umum ke-13 lalu yang tiba-tiba beralih arah dengan mengundi menyokong Pakatan Pembangkang terutamanya DAP menguatkan lagi dakwaan seumpama itu kerana sebagai sebuah masyarakat yang ingin menguasai bukan hanya dalam bidang ekonomi malah dalam politik juga,  maka tentu sekali mereka tidak akan melepas peluang keemasan yang telah dihidang oleh Anwar Ibrahim di depan mata mereka.

Tetapi kini nasib pengundi Cina yang termakan dengan janji-janji sedemikian umpama kata pepatah "yang dikejar tak dapat, yang dikendong jatuh berciciran." Mungkin pengundi Cina saat menetapkan calon pilihan mereka sebelum turun mengundi begitu yakin yang Pakatan Pembangkang akan berjaya menewaskan kerajaan Barisan Nasional maka itulah tanpa melihat kiri kanan mereka terus memangkah calon PR namun mereka lupa bahawa undi penentu di negara ini sebenarnya datang dari pengundi Bumiputera serta pengundi Melayu, justeru itu walaupun undi Cina 100% diberikan kepada PR namun mereka lupa undi Bumiputera dan Melayu yang majoriti.

Selain Pakatan Pembangkang yang disokong oleh pengundi Cina gagal merampas pentadbiran Putrajaya daripada Barisan Nasional, pengundi Cina juga khususnya masyarakat Cina itu sendiri kini turut hilang suara yang mewakili mereka dalam kerajaan yang dipimpin oleh YAB Datuk Seri Mohd. Najib Tun Hj. Abdul Razak. Kaum Cina kini sudah tiada pilihan lain selagi mereka menjadi warganegara maka mereka harus terima hakikat hidup dalam negara seperti Malaysia yang rakyatnya berbilang bangsa dengan latarbelakang agama, adat serta budaya yang berbeza hendaklah mengutamakan sikap saling bertolak-ansur atau bertoleransi dalam apa juga hal.




UrukHai.

Tuesday, 7 May 2013

Khas Untuk Bangsa Cina !! (SEJARAH) 16-30 Ogos 1945 dan 13 Mei 1969 KITA BONGKAR!! #TolakDAP

Parti Komunis Malaya.

Peristiwa Yang Harus Jadi Pedoman: 16-30 Ogos 1945 dan 13 Mei 1969
(Pengajaran dari dua peristiwa iaitu Pemerintahan Tanah Melayu selama empat belas hari oleh Pasukan Tentera MPAJA/Parti Kominis Malaya (PKM) atau Bintang Tiga dan Peristiwa 13 Mei 1969).

Ramai dikalangan generasi muda bangsa kita yang kurang mengetahui kedua-dua peristiwa tersebut dan implikasi mereka dalam perkembangan sejarah negara amnya dan sejarah orang Melayu khasnya. Peristiwa yang pertama ialah apabila Tentera Malayan People’s Anti Japanese Army (MPAJA), satu pertubuhan Parti Komunis Malaya (PKM) atau juga dipanggil Bintang Tiga yang memerintah Tanah Melayu selama empat belas hari pada tahun 1945 iaitu jangkamasa dari Tentera Jepun mengaku kalah kepada Tentera Bersekutu pada 16hb Ogos 1945 sehinggalah Tentera British sampai kembali ke Tanah Melayu menubuhkan Kerajaan Tentera British empat belas hari kemudiannya.


Dalam masa empat belas hari tersebut banyak orang Melayu yang dibunuh oleh Tentera MPAJA atau Bintang Tiga atas tuduhan bersubahat dengan Tentera Jepun. Kebanyakan mereka adalah bekas ahli pasukan polis yg ditubohkan oleh Jepun untuk menjaga keamanan di Bandar2. Tentera Jepun memang anti kaum China.

Ini adalah lanjutan dari penaklukan negara China oleh Jepun dimana ramai orang China yang telah dibunuh terutamanya di Nanjing dalam apa yang panggil Massacre of Nanjing. Tentunya mereka tidak mempercayai orang China dan begitu juga orang China amat memusuhi Tentera Jepun.

Sikap permusuhan ini jugalah yang menyebabkan tunjuk perasaan besar-besaran anti Jepun di China baru-baru ini. Oleh itu, orang Melayulah yang majoritinya menganggotai Pasukan Polis Jepun di Tanah Melayu. Jadi, bila Tentera Jepun mengaku kalah, maka berkeliaranlah anggota Bintang Tiga ke kampung2 mencari bekas polis tersebut yg kebanyakannya orang Melayu. Di kampung Sungai Manggis, Kalumpang terdapat cerita2 yg mana anggota Bintang Tiga ini mencari dan membunuh mangsa2 mereka.

Mereka akan dibawa ketepi hutan dan disuruh menggali lubang. Kemudian mereka akan dihentam dengan belakang cangkul dan ditanam kedalam lubang yg sudah siap digali. Mungkin ditanam hidup2. Sampai sanak saudara tidak tahu dimana mereka ditanam. Boleh dikatakan perkara ini berleluasa di Selangor dan di negeri2 lain seluruh Tanah Melayu. Tidak tahu berapa banyak yang terbunuh dan cara2 mereka dibunuh. Pakar2 sejarah perlu mengkaji peristiwa tersebut lebih terperinci kerana ia banyak mempengaruhi sejarah nasionalisme orang Melayu kemudiannya.

Oleh kerana yg membunuh ialah anggota Bintang Tiga yg kebanyakannya orang China dan mangsa mereka pula kebanyakannya orang Melayu, peristiwa tersebut telah bertukar menjadi pergaduhan antara kaum. Ramai orang Melayu yg bertindak balas terutamanya di Batu Pahat, Johor dan Sungei Manik, Teluk Intan, Perak. Selepas peristiwa tersebut kemarahan orang Melayu kepada kaum pendatang mulai mendalam dan menebal. Mulai timbul semangat nasionalisme di kalangan orang Melayu.

Bila kemudiannya pihak British cuba memperkenalkan konsep Malayan Union yg menghapuskan sistem Raja2 Melayu, penghapusan hak istimewa orang Melayu, dan pemberian kerakyatan dan hak samarata kepada semua kaum, ianya telah mendapat tentangan yg hebat dari semua lapisan orang Melayu. Mereka telah berarak dan menunjuk perasaan di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, Kuala Lumpur. Lalu akibatnya, lahirlah UMNO, parti yg menjadi tunjang Kerajaan Barisan Nasional pada hari ini.

Peristiwa 13hb Mei 1969 pula adalah akibat dari perayaan dan sambutan kemenangan yang mengila dan berlebihan yang dilakukan oleh penyokong parti-parti pembangkang (Cina), apabila mereka menang banyak kerusi dalam dalam PRU 1969, terutama di Selangor di mana Perikatan dan pembangkang menang sama banyak kerusi di Dewan Undangan Negeri. Penyokong2 parti pembangkang seperti Gerakan, DAP, dan Socialists Front telah berkeliaran di Kuala Lumpur dengan lori, kereta dan motosikal sambil berteriak dan menjerit-jerit “Melayu bodoh!”, “Melayu balik kampung!”, “Melayu sudah hilang kuasa!”, dan sebagainya.

Mungkin dalam penyokong2 pembangkang itu ada anasir subversif dan kongsi gelap yg cuba memprokasi orang Melayu supaya negara kucar-kacir. Tindakan provokatif pembangkang itu tidak di biarkan begitu saja oleh orang Melayu di Kuala Lumpur di kawasan seperti Kampung Baru, Kampung Keramat, Gombak dan Ampang. Maka, berlakulah tindakbalas dan akhirnya menumpahkan darah dikalangan mereka yg tidak berdosa. Contohnya, orang yg membeli belah dan mereka yg menonton wayang di pawagam2 di kawasan Chow Kit Kuala Lumpur.

Kedua2 peristiwa tersebut banyak mempengaruhi politik dan ekonomi orang Melayu. Peristiwa berdarah semasa Tanah Melayu diperintah selama empat belas hari oleh Bintang Tiga banyak membawa kesedaran kepada orang Melayu. Ini kemudian menggembelingkan orang Melayu untuk bersatu menentang Malayan Union. British yg cuba menghakiskan keistiwaan pribumi kepunyaan mereka. Dan ia membawa kepada kelahiran UMNO itu sendiri.

Sementara Peristiwa 13 Mei 1969 pula menyedarkan orang Melayu mengenai ketinggalan bangsa mereka dalam bidang ekonomi yang tidak diperjuangkan dengan lebih tegas sebelum itu. Lalu lahirlah Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang digubal semasa perintahan Perdana Menteri Tun Abdul Razak. Kemudiannya timbul konsep penubohan Masyarakat Perniagaan dan Perindustrian Bumiputra atau “Bumiputra Commercial and Industial Community” (BCIC).

Dengan DEB banyaklah anak-anak Melayu yg di hantar keluar negeri melanjutkan pelajaran mereka dalam berbagai lapangan professional untuk membanyakkan Orang Melayu dalam berbagai bidang professional seperti peguam, doktor, arkitek dan sebagainya. Kakitangan kerajaan lebih banyak terdiri dari orang Melayu. Sebelum itu kakitangan kerajaan banyak terdiri dari kaum lain.

Kedua-dua peristiwa tersebut banyak meninggalkan kesan kepada orang Melayu dan ini haruslah disedari oleh generasi muda Melayu sebagai pertunjuk kepada mereka dalam meneruskan perjuangan bangsa. Jangan kerana kemarukkan sedikit kuasa, segalanya termasuk Bangsa & Agama mahu digadaikan. Belajarlah dari sejarah yang pernah berlaku ... kerana masih ada yang sedang menggunting dalam lipatan ....


UrukHai.

Monday, 6 May 2013

Sebab Mengapa Seluruh Cina 'Swing' Undi Kepada Pembangkang, Termasuk MCA Dan Gerakan, Seluruh Melayu Islam Kena 'BEWARE' !!


Petikan dari risalah ini yang diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu yang bertajuk :

MALAYSIA, RAKYAT CINA, DAP DAN SELURUHNYA

Rencana ini akan mengingatkan kita semua supaya menyedari hakikat matlamat perjuangan bangsa Cina Malaysia. Malaysia harus berada dalam didikan Cina mulai masa ini telah meningkat maju hingga dapat menguasai pelbagai aspek pembangunan dan ini diakui oleh pemimpin Melayu sendiri.

Orang Cina telah banyak mencapai kejayaan dan kekayaan. Wang ringgit sudah tidak menjadi masalah lagi. Kita dapat MEMBELI KERAKYATAN DENGAN HARGA RM50 SAHAJA.

Saya ingin menyatakan bahawa kaum Cina patut bersepadu DEMI MERUNTUHKAN BANGSA MELAYU.Dahulu kini atau masa akan datang Malaysia akan berada di dlaam tangan bangsa kita, bangsa kita bangsa Cina.

PEMIMPIN MELAYU AMAT LEMAH DAN BANYAK YANG PANDAI BERLAGAK DARIPADA MENJAGA KEPENTINGAN BANGSA SENDIRI.

Maka dengan adanya kesempatan ini perjuangan kita berhasil dan kemenangan dalam 20 arena politik dan tenaga sukarela kita. Ayuh... kita hapuskan hasrat murni sesetengah pemimpin Melayu agar kedudukan kita tidak terjejas dan bangsa MELAYU TERUS MUNDUR DI BAWAH TELUNJUK KITA.

Kita tanamkan sikap boros, murah hati dan suka memberikan pinjaman wang kepada bangsa Melayu agar mereka akan memuji tindakan kita dan mereka memuji orang Cina kaya dengan ilmu psikologi dan wang ringgit yang dapat menenggelami mata orang Melayu.

Hingga kini undang-undang diberi dan dibubarkan suara kita adalah utama. Pada masa ini, ramai pemimpin yang takut akan suara-suara kita tetapi orang yang paling kita takuti ialah DR MAHATHIR yang sekarang ini di belakang kerajaan.

Mari kita bersatu padu demi keuntungan dan perniagaan yg menjadi bidang bangsa Cina mulia.

MULA-MULA­ KITA TUMPANG NEGARA ORG KEMUDIAN KITA JAJAH DENGAN CARA YG BERKESAN DAN RAPI.SEMUA PEMIMPIN DAP ADA MATLAMATNYA. INI MUNGKIN DALAM DUA ATAU TIGA PILIHANRAYA LAGI.

KEMUDIAN KITA AKAN BERKUASA SEPENUHNYA DAN AKAN MEMECAH-BELAHKAN PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH ITU.

Pemimpin orang Melayu itu sama seperti mereka berniaga iaitu modal banyak tetapi bodoh tidak mendapat keuntungan. Rancangan bangsa Melayu bodoh dan dikatakan tidak berjaya lembab, kerja lambat dan banyak menggunakan wang dan ini merugikan mereka sendiri.

SIKAP DENGKI ORANG MELAYU SENDIRI SEMAKIN MENINGKAT DAN MENYERONOKKAN KITA.Kita bangsa Cina jangan sayang wang ringgit kerana ini SENJATA KITA UTK MENGUASAI EKONOMI MALAYSIA dan kita cuba sedaya upaya utk menjatuhkan perniagaan mereka.

Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita. Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam org asli, macam orang binatang).

Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu. Biar kita bertolak ansur secara bangsa kita dan berpura2 hormat kepada mereka dan memanggil mereka Tuan atau Encik agar mereka kembang bontot (bangga).

Apatah lagi kalau kita memuji-muji mereka. KALAU PERLU MASUK ISLAM PUN TAK MENGAPA…Ini boleh jadi lebih baik kerana dapat menjalankan dakyah dalam diam-diam tanpa disyaki.

Kita buat-buat percaya kepada agama mereka dan membiarkan mereka merasa bahawa kita menghormati mereka.Inilah senjata kita iaitu menjaga anak-anak kita dan generasi kita dari lembah DADAH kerana dadahlah yang merosakkan akhlak manusia.

KITA GUNAKAN DADAH UNTUK MEROSAKKAN ORANG MELAYU yang BAKAL MEMIMPIN NEGARA MEREKA HINGGA…sahaja hampir 60% kemajuan ini tercapai dgn selamat dari ilmu orang Melayu akan pudar dan tidak akan berguna lagi kerana dipengaruhi dadah yg kita beri.

Dalam 10 hingga 15 tahun lagi cerdik, pandai Melayu akan hilang dan generasi akan datang semuanya akan lemah dan hilang ilmu mereka.

SAYA RASA TAKUT, DENGAN ILMU TAUHID DAN BATIN, TETAPI TELAH HILANG DAN DISEBABKAN FITRAH KITA. BIAR ILMU MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG HANDAL-HANDAL ITU AKAN BERPECAH BELAH DAN SETERUSNYA KITA BUNUH ORANG MELAYU DAN KITA PECAH-BELAHKAN MEREKA DGN MENGGUNAKAN DAKWAH KERANA MEREKA BERPEGANG KEPADA DAKWAH AJARAN MEREKA YANG MUDAH DIPESONGKAN.

Ternyata kita telah Berjaya melakukan dgn mengelirukan pemimpin ABIM dan melagakan dengan “PAS”. Dengan ini kita dapat memecahkan parti PAS dan UMNO. Mungkin. Kita memecahkan pemimpin sama-sama mereka dalam kelompok yang lebih kecil lagi.

Sabah dan Sarawak akan berpecah dari Malaysia atas angkara kita dan di bawah pimpinan Mahathir yg telah tua dan mementingkan diri sendiri. Maka kita akan menjadikan Malaysia Negara kita apabila beliau tiada dan di sinilah berlakunya punca keruntuhan mereka seperti mana TUN ABDUL RAZAK DAN TUN DR. ISMAIL ORANG KUAT MELAYU yang telah tiada.

Kita harus aktif dengan persatuan kita dan dari persatuan kita berdamping dan dapat tahu apa yg harus berlaku demi cita-cita kita. Di sekolah sudahpun Guru-guru Cina memupuk rasa benci kalau boleh membunuh bangsa Melayu.

Sepandai-pandai Melayu akhirnya Melayu hilang.Dari pandai-pandai murid melayu, hanya 20% hingga 30% yg berjaya. Lihat di hospital lebih 80% terdiri dari kaum Cina. Oleh itu ramai dapat menolong kita bergembira dan berusaha lagi supaya tidak terbuang peluang ini.

RAHSIA KERAJAAN, RAHSIA POLIS MAHUPUN TENTERA, KITA USAH RISAU, KERANA KITA ADA ORG DALAM.

PEREMPUAN, JUDI, ARAK DAN DADAH SEMUA DAPAT MEMBANTU KITA… Adakah saudara Cina tidak bersemangat berganding bahu dgn saya?

Saya yakin ini adalah benar. Orang Cina terkenal dengan sikap bersatu padu dan berkelompok dari dulu lagi.Marilah kita sama-sama berjuang di samping pemimpin Cina yg berkaliber.

DAP akan menjadi kuat, jadi kita akan mewujudkan semua semangat datuk nenek kita terulung di Malaysia.Pemimpin-pemimpin hebat kita sedang berusaha mahu menawan negeri Melayu yang kuat.

Ini adalah Johor. Bila yang paling kuat ditawan, negeri yang lain akan lagi senang. Kita pun sudah diberi bantuan Singapore.

Kita dahulu yg pandai bersyarah di Melaka dahulu. Marilah kita memuji perjuangan Hang Li Poh dan laksamana Shing Ho Yang berjaya memikat dan membuktikan ada raja melayu dahulu yg senang diperdayakan dengan ramai orang Cina ke Melaka.

Inilah perjuangan kita.Saya sangat berharap agar semua orang Cina menumpaskan hak orang Melayu kepada hak org Cina. Bangunlah bangsa Cina dengan apa sekalipun walaupun terpaksa melakukannya dalam paksaan.


Kejayaan kita berasaskan kerjasama serta persefahaman bangsa Cina yang sememangnya cerdik pandai….Ke arah matlamat kita:…. MALAYSIA HAK ORANG CINA 10 TAHUN LAGI PERHATIAN Orang - orang Melayu insaflah dgn catatan ini, drpd hamba Allah yg cintakan agama, bangsa dan tanahair.




Kredit Rakan FB UrukHai.


UrukHai.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...