Followers

Saturday, 11 May 2013

Kalau Nak Protes SPR Tak Telus, 'LGE, Lu Jangan Angkat Sumpah lah' As CM, Puunndek !!


Malam kelmarin Cina-Cina DAP di bandar berarak pula menjerit Ubah. Tak cukup kemenangan?

Bodoh Cina DAP dan budak muda saluran 4 dan 5. 

Kalau DAP  nak menang, kenapa kejar undi Cina saja. Mestilah hanya menang di bandar. Undi Melayu tak beri ke DAP tapi lebih kepada UMNO. Maka mestilah UMNO menang.

Tanpa sokongan kaum majoriti Melayu, macam mana DAP nak kuasa untuk Ubah? Bodoh rupanya Cina dan orang muda.

Apa asas nak rampas kuasa? Apa langsung menuduh ada salahlaku pilihanraya dah cukup? Berapa banyak tuduhan Bangla terhadap orang Melayu, Mamak dan India oleh gangster Cina DAP itu salah? MAS patutnya saman Anwar di atas salahlaku tuduhan.

Berikut penjelasan mengenai kebodohan tuduhan pihak Cina DAP dari penulis nenek kebayan:

1. tak percaya keputusan pilihanraya? abah ko menang majoriti 20,000-40,000 boleh percaya ke? mak tiri ko menang majoriti 60,000 pun pakai kotak undi luar hantar pakai helikopter? apa pekak sangat telinga ko tak boleh dengar helikopter terbang atas pusat undi?

2. menang sebab undi bangla? eh, ko ingat BN menang majoriti 2-10 undi?? berapa banyak bangla korang tangkap? ade dapat 1,000 bangla kat satu tempat mengundi? kalau menang macam Dato' Tajuddin tu 7,000 majoriti, takkan bodoh sangat ko tak boleh nak nampak 7,000 bangla beratur mengundi? satu kampung boleh bau ketiak laaaaa.

3. ada indon undi 2 kali? buktinya jari kiri dan kanan ada kesan calitan dakwat biru. aik? bukan abah ko kata tenyeh pakai sabun mandi pun boleh hilang ke? kenapa indon tu dan petugas SPR sengaja nak kantoikan diri pergi calit kiri-kanan? kenapa indon tu tak cuci pakai sabun dan kemudian keluar mengundi balik?

4. kenapa bangla? kenapa tak cina dari china? kenapa tak orang indonesia? kan lebih mudah nak tipu. kalau cina tu, muka pun sama penyek je. kalau indon tu, sama je macam muka orang melayu. siap boleh cakap melayu lagi fasih daripada cina malaysia lagi! kenapa banglaaaaa?????

5. ok lah. KATALAH, betul isu BN terbangkan 30,000 bangla naik 4 pesawat tempah khas. BN sanggup bersusah payah, dengan risiko kantoi lagi, dengan kos tinggi, dengan pelbagai-bagai masalah, tapi demi nak menipu PRU, BN sanggup!! takkanlah Pakatan Rakyat tak sanggup nak upah seorang dua bangla RM1,000, bagi ic palsu, calit jari dia dan suruh dia berlegar-legar di kawasan pembungan undi. bila ditangkap, ajar dia jawab "ini BN punya kerja". mana lagi mudah nak buat??

6. apa ke bahalol wakil parti daripada PR? mengulat? makan gaji buta? pergi meliwat? melayan perempuan simpanan? waktu proses undi tu, wakil parti PR tak boleh nampak penipuan? nama aku dipotong pada EMPAT senarai berbeza. takkan la tak perasan.

7. Di Putrajaya, beribu orang kerajaan yang sokong PR. mereka elok sahaja mengundi Husam Musa. sama juga dalam SPR. MESTI ada penyokong mereka. takkan la pengundi PR yang berkhidmat di SPR tengok saja kalau berlaku penipuan?

8. isu dakwat kekal. adakah itu satu-satunya mekanisma mengenalpasti pengundi? ic? senarai nama? no saluran? tapi, sebab itulah penggunaan dakwat kekal ni dicadangkan oleh ahli cerdik pandai PR. sebab mereka tahu yang dakwat ini mustahil akan kekal dan akan menimbulkan keraguan, pertikaian orang. memang inilah yang mereka mahukan. isu ini adalah sebahagian daripada persediaan mereka bila kalah PRU13.

******************

macam ni lah wahai golongan tak faham bahasa ni. terimalah kekalahan walaupun pahit. ya, aku akui. memang nampak sokongan berat kepada PR. Bilangan undi pun lebih banyak. tapi itulah kelemahan (kecantikkan) demokrasi. keputusan mewakili kehendak kawasan setempat.

Sebab itu aku tergelak kecil melihat budak-budak kampung (Kg.Gajah) beria-ia mengangkat sepanduk turunkan harga kereta dan hapuskan tol. berapa banyak kereta atuk-atuk dan opah-opah tu nak beli? baik mereka beli gigi palsu. sebab itu juga membuktikan, kenapa manifesto tak logik populis ini hanya diterima di bandar-bandar.

******************

sudah jadi lumrah.

anwar cakap mahkamah penipu.
mahkamah adalah alat umno.

tapi bila kes liwat dia menang,
kenapa diterima pula keputusan menipu itu?

Anwar cakap PRU13 dicatur BN.
Berpuluh lagi kerusi PR menang,
bapak yahudi ko catur?

-cucunenekkebayan-

Kalau tipu, kenapa angkat sumpah? pundek lu lah Guan Eng Ppuuuiii!!



Sumber


UrukHai.

3 comments:

  1. "Buy Muslim First"....fahami wang kita akan kemana selepas berurusniaga dengan mereka....BERSEKUTU DENGAN JAHAT,MAKA JAHAT PULA HUKUMNYA.....sebar-sebarkan

    ReplyDelete
  2. Salam. Saya sangat bersetuju dengan saudara. Alangkah indah jika banyak si banggang dan bahalol boleh berfikir seperti saudara. Gunalah logik akal yang ALLAH anugerah bokannya main fitnah tanpa usul periksa. Sebenarnya DAP ada agenda memecahbelahkan kita umat Islam. ternyata berjaya bila anak muda bodoh menyokong mereka bagai nak rak. Nanti bila nak minta kerja pergilah jumpa LGE atau si karpal...dia sedia memberi anak-anak muda yang menyokong mereka kerja sebagai pecacai.....

    ReplyDelete
  3. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=81YiSzhWx0o&noredirect=1#!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...