Followers

Tuesday 19 December 2017

SALAH DSNAJIB KAH SEMUA INI ??!!


Well, Assalammualaikum, pembuka kata bicara, lama bersawang dah blog Uruk ni , Nak buat macam nasib tak menyebelahi Uruk, benda apa yg Uruk cakapkan ni? ahakss,..aderla tak apa,its okay rezeki kat mana mana aja.rasanya baik Uruk ngan bala tentera have a seat,then think something that can makes All Malaysian proud to kan?"oklah jom kita skip dulu apa yang terjadi pada Uruk okay, bila ingat sakit hati siak! Haha... 

Dok review punya review, dok follow tunduk superman semua cukupla nah,..ternyata sememangnya tuduhan terhadap 1MDB meyalurkan dana pada akaun DSNajib adalah sememangnya tiada penyelesaian yang sehingga hari ini dilihat DS Najib seumpama seorang Pemimpin yang kebal dari sudut undang2 Malaysia... Upss pulse stop.

Gambar Hiasan, azam Tahun depan.. In ShaAllah..

Uruk tak mahu bercakap panjang mahupun menuduh tanpa sebarang bukti kukuh. Dan pada pendapat Uruk sendirilah, ianya adalah berpunca dari sudut tatbir Kerajaan BN yg Di Nakhodakan oleh DSNajib sendiri menjadi titik puncanya mengapa Rakyat Malaysia pada hari ini dan PRU14 yang akan tiba nanti,  sememangnya menolak intipati yang mahu DSNajib teraskan didalam sudut geososio pembangunan ekonomi dan Sosial pada hari ini bukan?..Upss stop takat ni dlu kot pasai politik?..."mana boleh,  sat sambung sikit aja lagi.. 

Uruk pun kadang kadang merasakan hairan dan semakin jelik dengan provokasi media perdana yang bersifat BERAT SEBELAH dan seolah olah tidak mahu membiarkan YAB Tun M membuka segala rahsia dan penyelewengan yang berlaku di dalam mengurus tatbir Kerajaan bukan?! "bagaimana pendapat hangpa? Adakah hangpa rasakan apa yang Uruk rasa? , Sewaktu tibanya masa untuk arus ini memainkan peranan menyampaikan berita ianya perlu disampaikan secara "EQUALS & BALANCE" pada Rakyat Malaysia? Bukankah begitu? Dan tidak sepatutnya disampaikan secara mengungkit segala hal2 yang dah pun selesai tatkala hari ini bukan?  Apa lagi mengelupurlah masing2 dengan menuding jari menyalahkan satu dengan yang lain?.. Kan?


Uruk sedih bilamana melihat Scenario politik di Malaysia sekarang ini yang bersifat masing2 mula mengunakan platform media baharu ini untuk menghentam, memutar belit, mencipta propaganda dan memanipulasi segala daya isu berita yang pada zahirnya akan meyebabkan Rakyat Malaysia membacanya mulai membuat pelbagai  andaiyan yang pada yang akan memburukkan kedua dua belah Pihak,  mahu di pihak BN dan Pembangkang.... "Bak kata orang, seolah masing2 mahu menegakkan benang yang basah....  Hangpa rasa?..... Tak ka macam tu?!

Okay sikit2 cukup nanti Uruk cari lagi bahan ya... Haha

Buat pengetahuan hangpa semua,  Uruk telahpun membuat sedikit perubahan dari sudut isi artikel ya, lain dari yang sebelum ni,  sebabnya kali ini Uruk rasa Uruk lebih mengenali apa yang ada disebalik Politik itu sendiri, berdasarkan pengalaman Uruk yang dah Uruk lalui, suka duka Uruk tempuhi,  kali ini Uruk betul2 sudah mengenal apa sebenarnya yang dikatakan Politik, siapa itu kawan siapa itu lawan.., lama rasanya Uruk tinggalkan Blog Uruk ni, dan buat pertama kali Uruk rasakan agak kekok juga tadi untuk menulis "almaklumlah lama dah tak mengarangkan... Kalau tak silap Uruklah lama juga uruk tinggalkan, dari tahun 2014 kalau hangpa boleh tgk "last entri Uruk kan... Steady.... 

Last but Not listed....  Tgu Entri2 yang bakal menyusul.... 

Assalammualaikum.... "Demi Rakyat"!









No comments:

Post a Comment