Followers

Friday 16 November 2012

MESTI BACA!! 3 Resolusi Muktamar PAS ke58!



Suatu waktu dulu Pas dilihat parti yang bakal menyelamatkan Islam di Malaysia oleh segelintir rakyat. Namun kini telah berubah dimana PAS lebih kepada sebuah parti yang memperjuangkan kedudukan individu dalam parti menjelang PRU13.

Disebabkan kepincangan ini ramai ahli PAS mula merasa resah dan ragu dengan perjuangan PAS. Terkini mereka telah menuntut agar PAS kembali kepada perjuangan asal kerana perjuangan PAS telah tersasar dari landasan Islam yang sebenar.

Justeru ahli-ahli PAS telah menyediakan beberapa resolusi untuk dihantar kepada pemimpin PAS yang antara lain mendesak agar Pas keluar dari pakatan rakyat. PAS antara parti yang paling hebat pertahankan pemimpin PKR Selangor berhubung isu murtad hingga sanggup memecat Hassan Ali.

Tiga daripada resolusi-resolusi untuk pemimpin PAS.

1. Buang Mat Sabu dari PAS sebab dialah penghubung utama PAS dengan DAP dan dibayar RM15K oleh DAP setiap bulan.

2. Husam Musa adalah Erdogan PAS yang menghasut Nik Aziz supaya menerima Anwar Ibrahim dalam perjuangan PAS.

3. Nik Aziz dah nyanyuk dan patut ditukar dengan pemimpin lain sebagai mursyidul Am.

Tiga resolusi di atas merupakan punca utama kenapa perjuangan PAS semakin lari dari landasan sebenar. Kenyanyukkan Nik Aziz menyebabkan Husam dan Mat Sabu mengambil peluang untuk mengawal PAS walaupun Haji Hadi adalah Presiden. Haji Hadi hanyalah presiden boneka yang akur pada Nik Aziz dan pada masa yang sama Husam dan Mat Sabu lah yang mengawal Nik Aziz.

Sungguhpun begitu resolusi ini tidak mencukupi untuk PAS berubah, MELAINKAN semua ahli PAS yang mula sedar keluar secara beramai-ramai dari PAS dan menjadi puak yang berkecuali.

UrukHai.

No comments:

Post a Comment