Followers

Wednesday 23 October 2013

PAS Terlalu Kemaruk Mahu Menakluk Sg. Limau, Harakah Mengeluarkan Kenyataan Fitnah ??!! #PRKSGLIMAU #VOTE4BN


Bertubi-tubi Harakah menerbitkan isu untuk menyemarakan adu-domba antara Mahathir VS Najib. Harapan meraka adalah satu untuk memecah-belahkan perpaduan UMNO dan sekaligus mendapat mamfaat besar dalam PRK Dun Sungai Limau. Tetapi sayang amat sayang jarumnya tidak jalan. Biarpun isu-isu ini dimainkan.

Najib, Muhyiddin usaha bendung kemarahan Mahathir
Analisa|Harakahdaily, 21 Okt 2013 
Anak Tun Dr Mahathir Mohamad tewas. Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Mahathir tewas meskipun ibunya terpaksa memberikan wawancara yang amat jarang untuk berkempen untuk anaknya. 
Ini menyebabkan Mahathir marah walaupun beliau berkata sudah menjangkakan kekalahan Mukhriz. 
Tapi itu tidak menyebabkan Mahathir menjadi lebih marah. Yang bakal membuat Mahathir 'meletup' adalah hakikat bahawa anaknya kini ketinggalan berbanding Khairy Jamaluddin, orang yang paling tidak disukainya dalam Umno.

Umno tidak mahu lagi dengar cakap Mahathir
Harakahdaily, 21 Okt 2013 
KUALA LUMPUR: Beberapa minggu yang lalu, Tengku Razaleigh Hamzah menyebut bahawa Dr Mahathir tidak ada pengaruh lagi untuk memenangkan Mukhriz. Orang tidak mahu dengar Dr Mahathir. 
“Hari ini, pendapat Tengku Razleigh Hamzah telah dibuktikan benar. Dr Mahathir tidak ada pengaruh lagi. Mukhriz kalah lagi,” tulis Ahli Parlimen Raub, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz di dalam blognya, semalam 
Menurutnya, beberapa tahun lalu, bila Mukriz lawan KJ untuk jawatan ketua pemuda, Mukhriz tewas, maknanya, Dr Mahathir pun tewas
Tetapi itu hanyalah kaedah adu-domba Harakah menjalankan jarum. Hakikatnya dalam UMNO tiada siapa yang menang atau kalah dalam pertandingan diantara abang-adik dalam satu bumbung. Semuanya tetap masih sama-sama memerlukan satu sama lain untuk kekuantan UMNO Barisan Nasional bila berhadapan dengan rintangan cabaran dan juga musuh rakyat. 

Setiap ahli UMNO tetap menjadi sebahagian dari kemenangan itu. Ini dibuktikan dalam perpaduan jentera yang turun padang di Dun Sungai Limau bercampur dengan kalah dan menang dalam PAU13. Mereka sepakat di bawah UMNO. Jadi Harakah hendak meroyan apa lagi?

Lagi dan Kredit Pecah Palak Mikir

UrukHai.

No comments:

Post a Comment